تردد در جاده های کوهستانی زنجان با زنجیر چرخ امکانپذیر است


تردد در جاده های کوهستانی زنجان با زنجیر چرخ امکانپذیر است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون تردد در گردنه های کوهستانی استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است و کولاک در جاده های زنجان همراه با مه غلیظ جریان دارد.

جواد یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر آزادراه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین، جاده ترانزیت زنجان - میانه، زنجان - خرم دره - ابهر بارانی و پوشیده از مه است.

وی تاکید کرد: تردد در جاده های زنجان - طارم، زنجان - دندی، زنجان - تهم - چورزق و دندی به تخت سلیمان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف، همراه با کولاک و مه غلیظ در دیگر جاده های شریانی استان جریان دارد.
یوسفی متذکر شد: در اثر این پدیده های جوی، این مسیرهای ارتباطی لغزنده و دید افقی رانندگان کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رانندگان در این مسیرهای ارتباطی از چراغ های مه شکن استفاده کنند و از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کرده و عجله ای در ادامه مسیر نداشته باشند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی، اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی مجهز کنند.
وی یادآوری کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان زنجان امروز تا روز دوشنبه هوای این استان بارانی، برفی و همراه با ورزش باد شدید و وقوع کولاک پیش بینی شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هموطنان در این مدت هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از تردد غیرضروری در جاده های استان خودداری کنند.
یوسفی افزود: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
وی اظهارداشت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)