کمیته 6 ژانویه سران گوگل، فیس بوک، و توییتر را برای تحقیق در مورد حمله کنگره احضار کرد


کمیته 6 ژانویه سران گوگل، فیس بوک، و توییتر را برای تحقیق در مورد حمله کنگره احضار کرد

کمیته بررسی حادثه 6 ژانویه اعلام کرد سران چند شرکت رسانه‌ای به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی احضار شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان–کمیته منتخب کنگره آمریکا که در مورد حمله ۶ ژانویه به کنگره تحقیق می‌کند مقامات غول‌های رسانه‌های اجتماعی توییتر، ردیت و شرکت‌های مادر فیس بوک و گوگل را احضار کرده است.

به گزارش سی ان بی سی، کمیته دو حزبی تابستان گذشته از این شرکت‌ها و دیگر رسانه‌های اجتماعی خواسته بود که مجموعه‌ای از اطلاعات ضروری درباره احتمال بروز تروریسم داخلی را ارائه کنند، اما به گفته بنی تامپسون، رئیس این کمیته از حزب دموکرات ایالت می‌سی سی پی «پاسخ‌های ناکافی» از برخی از بزرگترین پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی دریافت کرده است.

این کمیته مجدداً از شرکت مادر گوگل آلفابت، توییتر، ردیت و متا (فیس‌بوک سابق) خواست مجموعه‌ای از سوابق مربوط به تروریسم داخلی، انتشار اطلاعات نادرست و تلاش‌ها برای تأثیرگذاری یا براندازی انتخابات ۲۰۲۰ را تحویل دهند.

پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تحقیقات کمیته بررسی حادثه حمله به ساختمان کنگره درخواست کرد مقامات قضایی تمامی افرادی را که برای تکمیل مدارک و اسناد این حادثه با دادگاه همکاری نمی‌کنند و حاضر به شهادت در این زمینه نیستند، تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

هیئت بررسی حادثه ۶ ژانویه تاکنون ده‌ها احضاریه برای نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ ارسال کرده است. رئیس جمهور سابق آمریکا با استناد به امتیازات اجرایی از کارشناسان حقوقی خود خواسته از همکاری با هیئت بررسی کنگره در مورد حمله ۶ ژانویه خودداری کنند. این کمیته هم هشدار داده در صورت عدم همکاری افرادی که احضاریه برای آن‌ها ارسال شده تمامی آن‌ها مجرم شناخته می‌شوند و احضاریه‌ها لازم الاجرا خواهند بود.

گفتنی است پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، وی از پذیرش شکست اجتناب کرده و با تحریک طرفدارانش، آن‌ها را به حمله به ساختمان کنگره ترغیب کرد. این حمله که در ششم ژانویه رخ داد پنج کشته برجای گذاشت. اکنون کنگره آمریکا با تعیین یک هیئت تحقیقاتی درصدد است جوانب مختلف این ماجرا را روشن کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...