39 وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسید


39 وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسید

اراک - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: 39 وقف جدید به ارزش بیش 500 میلیارد ریال تا پایان آذرماه امسال در نقاط مختلف این استان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام «محمدرضا آسوده» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه سه مورد وقف جدید در خنداب، چهار مورد در کمیجان، ۶ مورد در زرندیه، چهار مورد در خمین، سه مورد در دلیجان، ۶ مورد در ساوه، سه مورد در تفرش، ۲ مورد در شازند، پنج مورد در فراهان، یک مورد در محلات و یک مورد وقف جدید در شهرستان آشتیان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: ارزش هر یک از موقوفات جدید استان مرکزی از یک میلیارد ریال تا ۲۰ میلیارد ریال متغیر است اما ارزش مجموع آن‌ها حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، ساخت و حمایت دارالشفا، دستگیری از نیازمندان، ساخت مسجد و حسینیه، خدمات بهداشت و درمان و تهیه جهیزیه برای نیازمندان از مهمترین نیات موقوفات جدید این استان است.

حجت‌الاسلام آسوده بیان کرد: دیگر وقف‌های جدید استان مرکزی با نیات خیرات در راستای ساخت خانه عالم، رسیدگی به آستان مقدس امامزادگان و فعالیت‌های قرآنی و تعزیه خوانی به ثبت رسیده است.

پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که حدود ۲ هزار مورد از آن‌ها درزمینه اقتصادی و بقیه در بخش‌های مختلف قرآنی، کمک به بازسازی عتبات عالیات، عزاداری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع)، کمک به ایتام و نیازمندان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید