بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه قشم با هدف ارتقای صادرات فرآورده‌های نفتی


بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه قشم با هدف ارتقای صادرات فرآورده‌های نفتی

تهران- ایرنا- پالایشگاه نفت خام فوق سنگین «پاسارگاد» قشم قرار است امروز (جمعه) وارد مدار تولید و بهره‌برداری رسمی شود که از مزایای آن می‌توان به تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغال‌زایی، تولید محصولات با کیفیت بالا و  کمک به ارتقای صادرات فراورده از جمله قیر کشور اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش خام فروشی نفت، در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها» امروز (جمعه، ۲۴ دی‌ماه)‌ پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه ای نفت خام فوق سنگین قشم در گروه گسترش انرژی پاسارگاد و با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری افتتاح خواهد شد و به بهره برداری رسمی خواهد رسید.

این پالایشگاه هم اکنون به ظرفیت کامل تولید رسیده که از مزایای آن می توان به تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغال‌زایی، تولید محصولات با کیفیت بالا و کمک به ارتقای صادرات فراورده از جمله قیر کشور اشاره کرد.

گفتنی است تاکنون گروه گسترش انرژی پاسارگاد در منطقه آزاد قشم بابت احداث پالایشگاه نفت فوق سنگین پاسارگاد قشم با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه در روز، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق و همچنین سه پُست اسکه صادراتی به ظرفیت ۱۵ میلیون تن در سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است؛ همچنین ظرفیت صادراتی سالیانه بیش از ۶ میلیارد دلاری از جمله نتایج زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه به شمار می‌رود.

با بهره برداری از این واحد تولیدی ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از یک‌هزار نفر به‌طور غیرمسقیم در این پالایشگاه مشغول به کار می‌شوند.

همچنین آیین کلنگ‌زنی فاز دوم این پالایشگاه دیروز و با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت و سردار «سعید محمد» دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و در جریان چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در