نمایشگاه بین الملی مراغه پس از گذشت 11 سال محل دائمی ندارد


نمایشگاه بین الملی مراغه پس از گذشت 11 سال محل دائمی ندارد

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: پس از گذشت 11 سال از صدور امتیاز نمایشگاه بین المللی مراغه همچنان این مجموعه زمین و محل دائمی برای برقراری نمایشگاه ندارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سیدعلی موسوی در جلسه بررسی مشکلات نمایشگاه بین المللی مراغه اظهار داشت: در صورت عدم خرید زمین یا سالن های مناسب برای نمایشگاه بین المللی مراغه تا پایان امسال، مجوز آن ابطال خواهد شد.

وی تاکید کرد: دستگاه متولی کشوری برای آخرین بار مجوز فعالیت نمایشگاه را تمدید کرده است و اگر محل دائمی برای نمایشگاه خریداری نشود شهرستان متضرر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فقط نام نمایشگاه بین المللی مراغه را یدک می کشیم، افزود: افزایش آورده سهام داران، افزایش سهام و یا واگذاری از دیگر مواردی است که انتظار داریم پس از تشکیل هیات مدیره جدید اتفاق افتد.
نمایشگاه بین الملی مراغه پس از گذشت 11 سال محل دائمی ندارد
وی اضافه کرد: قدم اجرایی نخست در سه ماه آینده اجاره مکان موقت مناسب برای برگزاری و فعالیت نمایشگاه می تواند باشد و در طول این مدت با توجه به استعفای مدیرعامل، مجمع عمومی شرکت تشکیل و اقدام به انتخاب اعضای هیات مدیره جدید شود.

فرماندار مراغه این شهرستان را دارای گذشته‌ای درخشان، تمدن دار عنوان کرد و معتقد است: اهالی بازار و سرمایه داران مراغه باعث رونق مجدد شهرستان می شوند و باید ۵۰ درصد خود تولیدکنندگان و بازاریان مراغه از ظرفیت برگزاری نمایشگاه استفاده کنند.
نمایشگاه بین الملی مراغه پس از گذشت 11 سال محل دائمی ندارد
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مراغه نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی مراغه در سال ۸۹ با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی، شهرداری و مجمع امور صنفی تاسیس شده است.

حکیمه انتظاری افزود: از ابتدای تاسیس تا اول اسفند ۹۸، ۱۳۰ نمایشگاه در زمینه های خشکبار، محصولات باغی به خصوص سیب، صنایع دستی با محوریت فرش دست بافت و ابریشم، صنایع دستی و تولیدات بانوان کارآفرین و زنان خانه دار، مبل و لوازم خانگی، گل و گیاه و حوزه کشاورزی برگزارشده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا هم نمایشگاه تعطیل بوده و نخستین نمایشگاه بعد از این تاریخ یک هفته پیش در سالن استیجاری و با عنوان نمایشگاه مبل برگزار شد.

وی تاکید کرد: هدف از تشکیل این جلسه افزایش سهام سهامداران، اقدام به خرید سالن و زمین مناسب برای نمایشگاه و برگزاری چندین نوبت نمایشگاه تا پایان سال برای جلوگیری از لغو امتیاز آن است.


نمایشگاه بین الملی مراغه پس از گذشت 11 سال محل دائمی ندارد
شهردار مراغه نیز در این جلسه افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه مبلمان در هفته گذشته داشتیم شاهد حضور و استقبال خوبی بودیم و انتظار داریم مکان مناسبی در شان مراغه برای نمایشگاه تدارک دیده شود.

محمد مقتومی گفت: در ماه های اخیر از چندین مکان بازدید کردیم که امیدواریم محل مناسب و دائمی برای نمایشگاه خریداری شود.

وی تاکید کرد: موضوعاتی از جمله ترافیک، محل بزرگ با نظر گرفتن طرح توسعه باید در خرید محل دائمی نمایشگاه در نظر گرفته شود.

مقتومی تاکید کرد: همچنین در افزایش سهم تعداد سهم ها را محدود نکنیم و با باز گذاشتن سهام از سرمایه گذاران برای مشارکت دعوت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...