تداوم روند پایدار شیوع کووید.19 و روزهای بدون فوتی کرونا در اردبیل


تداوم روند پایدار شیوع کووید.19 و روزهای بدون فوتی کرونا در اردبیل

اردبیل- ایرنا- روند پایدار شیوع بیماری کووید.19 در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در طی شبانه روز گذشته شمار فوت مبتلایان کرونا در این استان بار دیگر صفر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته را ۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد.

دکتر علی محمدیان اردی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل ۸۱۳ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

وی همچنین شمار بستری جدید مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته را نیز ۱۷ نفر اعلام و بیان کرد: این میزان بستری روزانه مبتلایان کرونا، ۱۷۲ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در استان اردبیل است.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته با صفر شدن دوباره شمار فوتی‌های مبتلایان کرونا، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان در رقم ۲ هزار و ۶۲۳ نفر باقی ماند.

وی با اشاره به تداوم روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل و با هشدار به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان بیان کرد: شیب نزولی شیوع این بیماری متوقف شده است.

دکتر محمدیان‌اردی از بستری شدن ۲۱ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد ولی با توجه به شناسایی چهار نفر مبتلا به سویه اومیکرون کرونا در منطقه، بیم شیوع موج ششم کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

وی در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !