آمریکایی‌ها فقط رابطه ارباب و رعیتی را قبول دارند


آمریکایی‌ها فقط رابطه ارباب و رعیتی را قبول دارند

امام جمعه کرمان گفت: وقتی یک کشور با آمریکایی‌ها هم‌پیمان می‌شود تساوی و منفعت دو طرف برای‌شان معنا و مفهومی ندارد و فقط رابطه ارباب و رعیتی را قبول دارند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی خطبه‌های پیش از نماز جمعه کرمان بیان کرد: خدای متعال نه فقط به رفتار و گفتار بلکه به نیات ما نیز آگاه است.
وی در خصوص دو اصل ترس از مقام رب و جلوگیری از هوی و هوس اظهار کرد: برای رعایت اصل ترس از مقام رب سه دستور در قرآن بیان شده است؛ اولین دستور صبر است که در قرآن امده:«صبر پیشه کنید که وعده خدا حق است».
وی عنوان کرد: صبر مراحلی دارد که نازلترین مرتبه آن این است که وقتی کسی به انسان بدی می‌کند انسان سکوت کند زیرا انسان‌های بد توقع دارند بدی را با بدی جواب دهیم اما در مقام دینی باید در مقابل این‌ انسان‌ها سکوت کرد.
علیدادی سلیمانی تشریح کرد: مرحله بالاتری از صبر در دین ما وجود دارد که نه تنها سکوت بلکه عفو می‌کنیم و به طور کلی نادیده می‌گیریم؛ بالاترین مرحله صبر هم این است که وقتی کسی به ما بدی کرد با خوبی پاسخ او را می‌دهیم؛ این مقابله است که در روح و روان فرد بدی‌کننده طوفانی ایجاد می‌کند که کینه‌های او تبدیل به بدی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این‌گونه با حلم، جهل را از بین می‌بریم گفت: البته این قانون "با خوبی پاسخ دادن" همه جا پاسخگو نیست و ممکن است طرف مقابل را جسورتر کرده و ظلم را کسترش دهد؛ این خوبی کردن اگر از روی ترس و ضعف باشد و با این قاعده توجیه شود درست نیست.
امام جمعه کرمان یادآور شد: صحابه و بزرگان اسلام وقتی که مکه را فتح کردند شعار انتقام سر می‌دادند و می‌گفتند امروز روز انتقام است اما پیامبر فرمودند امروز روز رحمت است و همه شما بخشیده شدید.
وی تصریح کرد:همچنین در قرآن اشاره شده است کسانی می‌توانند مرحله سوم صبر را طی کنند که ایمان و تقوای بالا و روح بزرگی داشته باشند.
خطیب نماز جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س) و گرامیداشت مقام مادران شهدا بیان کرد: این بانو یک چهره شاخص در دفاع از امامت، ولایت و ایثار را از خود به نمایش گذاشت.
وی با اشاره به انتصاب مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران از سوی امام خمینی (ره) گفت: پس از انتصاب ایشان برکاتی از این اتفاق رقم خورد و خطبه‌های تاریخی ایشان کشور را در فتنه‌های متعدد نجات داد و چراغ راه را روشن کرد.
علیدادی سلیمانی در ادامه گفت: در روزهایی قرار داریم که تقویم انقلاب در هر روز حوادثی را در خود شاهد است. شاه فکر می‌کرد قدرت منطقه است و ایران یک جزیره است اما ملت ایران موفق شدند آن‌چنان انقلاب را پیش ببرند که شاه را فراری دهند.
وی عنوان کرد: به طور کلی استکبار جهانی که در رأس آن آمریکا است که از شاه و امثال شاه در کشورهای اسلامی دفاع می‌کند با سه چالش روبه‌رو است که سبب شکست آن‌ شده است.
امام جمعه کرمان توضیح داد: اولین چالش اشتباه محاسباتی است؛ مصادیق فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا اشتباه محاسباتی کرد که یکی از ان‌ها دفاع از شاه و دیگری در نظر نداشتن پیروزی انقلاب اسلامی بود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از این اشتباهات محاسباتی آن‌ها شهادت سردار سلیمانی است؛ آن‌ها فکر می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی راه مقاومت پایان ‌می‌یابد اما با شهادت او پیوندی میان مقاومان به وجود آمد.
خطیب نماز جمعه کرمان اضافه کرد: مسئله دوم فقدان ایمان و اعتقاد است؛ این افراد آخر خط فکری‌شان همین دنیا است و در رفتار و گفتارشان این موضوع کاملا مشهود است.
وی یادآور شد: زمانی جنگ با ایران را جزء گزینه‌های روی میزشان گذاشته بودند اما متوجه شدند تلفاتی که در جنگ با ایران می‌دهند بسیار بالا خواهد بود به همین دلیل هر جا هم که جنگ راه‌ می‌اندازند جنگ نیابتی است و مستقیما وارد جنگ نمی‌شوند.
علیدادی سلیمانی گفت: چالش سوم آن‌ها اشکال ارتباطی است؛ وقتی یک کشور با آن‌ها هم‌پیمان می‌شود تساوی و منفعت دو طرف برای‌شان معنا و مفهومی ندارد و فقط رابطه ارباب و رعیتی را قبول دارند بنابراین طبیعی است مردم به این‌گونه ارتباطات اعتراض داشته باشند.
وی اظهار کرد: هر کدام از این سه مشکل شکست‌ها و ناکامی‌هایی را برای استکبار جهانی به همراه دارد به همین دلیل فهرست بلندی از ناکامی‌های استکبار جهانی حتی در نیم‌قرن گذشته به وضوح دیده می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)