طرح فاضلاب اهواز از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می شود


طرح فاضلاب اهواز از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می شود

دزفول-ایرنا-رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل فاضلاب اهواز یکی از چالش های اجتماعی در استان خوزستان می باشد که کمیسیون اجتماعی مجلس به جد پیگیر حل و تامین اعتبار آن است.


به گزارش ایرنا ولی اسماعیلی پنجشنبه شب درحاشیه بازدید از شرکت های صنعتی پاک چوب،هفت تپه وحریرخوزستان درشهرستان شوش با اشاره به اعتبار اختصاص یافته به طرح فاضلاب اهواز از سوی وزارت نیرو گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیگیری لازم را برای تامین و تخصیص این اعتبار انجام می دهد تا طرح مذکور به طور کامل اجرا شود.
وی به روند اجرای این طرح از طریق قرار گاه خاتم و شرکت آبفا خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: طرح فاضلاب اهواز از چند جبهه در حال اجراست.


شرکت های مستقر در خوزستان به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی کنند
وی گفت: یکی از مناطق با مشکلات بسیار ناشی از اسیب های اجتماعی محله ای در مرکز شهر اهواز است که توجهی به حل مشکلات آن نشده است.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از کارخانه ها و شرکت های بزرگ مستقر در استان خوزستان به خاطر عمل نکردن به مسئولیت اجتماعی خود در این استان گفت: بر اساس بازدید صورت گرفته از پنج محله اهواز این مناطق با چالش ها و آسیب های اجتماعی زیادی روبرو هستند.
وی احیای عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت ها و کارخانجات مستقر در استان خوزستان را یکی از اهداف و برنامه های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برشمرد.

وی گفت: در راستای حل مسایل و مشکلات مناطق حاشیه ای و محروم اهواز و دیگر مناطق استان خوزستان همه شرکت ها و کارخانه های بزرگ تولیدی مستقر در این استان موظف به عمل به مسئولیت اجتماعی و ایجاد زیر ساخت ها در مناطق محروم و حاشیه ای هستند.


پیگیری طرح توسعه فولاد اکسین خوزستان
وی در ادامه به پیگیری برای طرح توسعه کارخانه فولاد اکسین خوزستان اشاره کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی طرح توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان با ظرفیت هفت هزار فرصت شغلی را از طریق وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیگیری می کند .


اشتغال یکی از چالش های جدی و آسیب های جدی در خوزستان است
وی در ادامه از بیکاری به عنوان یکی از آسیب های جدی در استان خوزستان نام برد و گفت: ایجاد فرصت های شغلی در استان خوزستان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در این استان ضروری است که این موضوع از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.
وی همچنین با تشریح آخرین وضعیت کارخانه نیشکر هفت تپه گفت: با تغییرات صورت گرفته آرامش در کارخانه نیشکر هفت تپه برقرار شده و کارگران در این شرکت مشغول کار و تولید هستند البته کارکنان این شرکت مطالبات و خواسته هایی دارند که کمیسیون اجتماعی مجلس مطالبات آنها را پیگیری می کند.


پیگیری وام ازدواج جوانان و مشکلات بازنشستگان
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه مهمترین برنامه این کمیسیون را پیگیری وام ازدواج جوانان، تامین اعتبار وام ازدواج ، ضمانت بانکی دریافت تسهیلات ازدواج و نیز مطالبات بازنشستگان دانست

شرکت نیشکر هفت تپه به شستا واگذار نمی شود
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با تکذیب شایعه واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهد داد شرکت نیشکر هفت تپه که اکنون به آرامش رسیده به سازمانی دیگر و یا شستا واگذار شود.

محمد کعب عمیر در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: در بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از هفت تپه یکی از نگرانی های کارکنان این مجموعه واگذاری این شرکت به تامین اجتماعی عگاست.

وی گفت: این موضوع صحت نداشته و کمیسیون اجتماعی مجلس نیز اجازه چنین کاری را نخواهد داد.
وی با اشاره به آرامش و ثبات ایجاد شده در شرکت هفت تپه بعد از تغییرات صورت گرفته و واگذاری مدیریت آن به شرکت توسعه نیشکر خوزستان اظهار داشت: شرکت توسعه نیشکر خوزستان از زمان قبول مسئولیت شرکت نیشکر هفت تپه عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته است آرامش و ثبات کار و تولید را در این شرکت حاکم کند.
وی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در تلاش است تا موضوع شرکت نیشکر هفت تپه و ادامه روند فعالیت آن زیر نظر شرکت توسعه نیشکر خوزستان را در نشست سران سه قوا مطرح تا نگرانی کارکنان این مجموعه مبنی بر واگذاری هفت تپه به شرکت شستا برطرف شود.


پیگیری راه اندازی خط تولید خمیر باگاس در شوش
کعب عمیر در ادامه با اشاره به بازدید صورت گرفته از شرکت حریر خوزستان گفت: در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از شرکت حریر خوزستان موضوع افزایش تولید این شرکت و راه اندازی خط تولید خمیر باگاس در این کارخانه مورد تاکید قرار گرفت.
وی گفت: موضوع راه اندازی خط تولید خمیر باگاس در شهرستان شوش از طریق سازمان تامین اجتماعی پیگیری می شود.
کعب عمیر همچنین به موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت حریر خوزستان اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان شرکت ها و کارخانه ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی کنند به همین دلیل شاهد مشکلات بسیاری در مناطق حاشیه ای ناشی از آسیب های اجتماعی هستیم.
وی گفت: از سازمان تامین اجتماعی انتظار می رود شرکت حریر خوزستان متعلق به شستا را مجاب کند تا به مسئولیت اجتماعی خود در این منطقه عمل کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین به بازدید اعضای این کمیسیون از شرکت پاک چوب در شوش اشاره کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیر مشکلات و چالش های صنایع سلولزی از جمله شرکت پاک چوب در شهرستان شوش خواهد بود تا این شرکت ها با تمام ظرفیت در راستای تولید و تامین نیاز کشور به صنایع سلولزی فعالیت کنند.
وی در خاتمه با بیان ظرفیت های بی شمار استان خوزستان در بخش های مختلف به ویژه پتروشیمی و فولاد گفت: کمیسیون اجتماعی در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان خوزستان تاکید دارد تا استخدام ها در این کارخانه ها و شرکت ها از نیروهای بومی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403