ضعف در سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به آفت دهان را افزایش می‌دهد


ضعف در سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به آفت دهان را افزایش می‌دهد

قزوین-ایرنا- یک دندانپزشک قزوینی گفت: ضعف سیستم ایمنی، استرس یا حساسیت به یک غذای خاص می­‌تواند از عوامل و فاکتورهای احتمال ابتلا به آفت‌ دهانی باشد.

رضا خالقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آفت دهان، یکی از بیماری‌های شایع است که به صورت ضایعات دردناک در مخاط دهان، زبان یا لثه ظاهر می‌شود و ممکن است منشا ارثی داشته باشد.
وی با بیان اینکه به زخم های کوچک و کم عمق اما دردناک در دهان، دندان، لثه و زبان، آفت دهان اطلاق می شود، بیان کرد: افرادی که دائما دچار آفت دهانی هستند باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.
این دندان پزشک قزوینی ادامه داد: وجود آفت در دهان، باعث دردهای سوزناکی است که هنگام جویدن و بلعیدن غذا بیشتر احساس می‌شود.
خالقی در خصوص روش های درمان آفت دهان، اظهار داشت: درمان این بیماری معمولا یک هفته زمان می برد و شست و شو با دهان شویه، محلول آب نمک و شربت دیفن هیدرامین از روش های شایع درمان این اختلال است.
وی همچنین بیان کرد: برای درمان آفت باید از غذاهای بسیار تند، نمکی یا اسیدی و با هر ماده ای که موجب تحریک آفت‌ و توقف روند بهبود می­‌شود، پرهیز کرد.
این دندانپزشک قزوین اظهار داشت: مصرف نوشیدنی داغ نیز آفت دهان را تشدید می کند.
خالقی همچنین گفت: مراقبت از دهان و آسیب وارد نکردن به آفت، باعث سرعت گرفتن درمان آفت می­‌شود، همچنین بهداشت خوب دهان و دندان با تمیز نگه­داشتن دندان‌­ها و لثه­‌ها از عفونی شدن زخم‌­ها جلوگیری می‌­کند و باید شهروندان به این موضوع توجه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی