لاوروف: سفر رئیسی به روسیه رویدادی بسیار مهم است


لاوروف: سفر رئیسی به روسیه رویدادی بسیار مهم است

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو رویدادی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، لاوروف روز جمعه در نشست خبری که با شرکت دهها خبرنگار برگزار و در آن نتایج سیاست خارجی روسیه در سال ۲۰۲۱ جمع بندی شد، افزود: دیدار رئیس جمهوری ایران از مسکو رویداد بسیار مهم است. باید تماس های سیاسی بین تهران و مسکو ازسرگرفته شود.

وی با یادآوری اینکه همه گیری کرونا، مانعی برای دیدارها و سفر هیات های دو کشور شده است، ادامه داد: ولادیمیر پوتین و سید ابراهیم رئیسی روسای جمهوری روسیه و ایران چندین تماس تلفنی داشتند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل دستور روابط ایران و روسیه مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باتوجه به تغییر دولت ایران در سال گذشته باید ببینیم سیاست این کشور چگونه استمرار می یابد.

لاوروف با بیان اینکه ایران و روسیه طرح های مشترک زیادی دارند، اظهار کرد: دو کشور بر روی این طرح ها کار می کنند و در کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه نیز در این مورد اقدامات جریان دارد.

وی ادامه داد: بدون شک در بین مسائل بین المللی موضوعاتی همچون برجام و امنیت خلیج فارس در دیدار سران ایران و روسیه مطرح خواهد شد.

**ایران و روسیه در سازمان ملل همکاری می کنند

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ایران و روسیه در سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان های دیگر بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند، ادامه داد : ایران عضو گروه ما است که از اصول بین المللی و منشور ملل متحد دفاع و حمایت می کند.

وی توضیح داد: ما در تعدادی از مسائل منطقه ای ازجمله مسائل خاورمیانه همکاری می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با یادآوری اینکه همکاری ایران و روسیه برای حل مساله سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه است،‌افزود: همکاری ما با ایران و ترکیه در حل مساله سوریه نمونه خوبی از همکاریها در سطح بین المللی است.

لاوروف گفت: این همکاری الگویی از تعامل کشورها برای حل مساله ای است که به رغم غیرمنطبق بودن مواضع آنها برای حل و فصل آن گرد هم آمده اند.


حاصل شدن پیشرفت های واقعی در برجام

وزیر خارجه روسیه همچنین با بیان اینکه غرب نباید در اجرای برجام تنش روانی ایجاد کند گفت: در موضوع احیای برجام پیشرفت های واقعی حاصل شده است

این خبر تکمیل می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها