تفاوت سلیقه منشأ اختلاف در جامعه نشود


تفاوت سلیقه منشأ اختلاف در جامعه نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: تفاوت سلایق که امری طبیعی است، نباید منشأ اختلاف در جامعه شود.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۴ دی‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب همواره به موضوع وحدت تاکید داشته و این مهم را بارها در برهه‌های مختلف گوشزد کرده‌اند، گفت: وحدت تنها مقوله‌ای است که می‌تواند ما را در حوادث مختلف و توطئه‌هایی که معاندان نظام تدارک دیده‌اند، به سلامت عبور داده و به سرمنزل مقصود برساند.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که همه ما سوار بر یک کشتی بوده و اتحاد تنها رمز حضور موفقیت‌آمیز در این کشتی است، افزود: دشمن بارها نشان داده است که با ایران و ایرانی عناد داشته و این موضوع را بارها به اثبات رسانده که نمونه بارز این عنادورزی‌ها را می‌توان در بحث تحریم‌ها به خصوص تحریم دارو و واکسن که دور از کار انسانی است، به عینه مشاهده کرد.

خطیب نماز جمعه زنجان با یادآوری اینکه وجود اختلاف سلیقه در هر جامعه‌ای، امری طبیعی بوده و همین اختلاف سلایق منجر به رسیدن به نتایج مورد بحث در مباحث مختلف می‌شود، تصریح کرد: آنچه که در این بین از اهمیت زیادی برخوردار است، آن است که این اختلاف و تفاوت سلیقه‌ها نباید منشأ اختلاف در جامعه باشد؛ چرا که دشمن نیز قصد رسیدن به این مهم را دارد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همه ما به این موضوع اشرافیت کامل داریم که امروز جز ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ دشمنان، راه دیگری نداریم و این همان راهی است که تا به امروز طی کرده‌ایم، ادامه داد: همه ما می‌دانیم که مقاومت در برابر دشمن، هزینه داد، این در حالی است که اگر کوتاه بیایم، هزینه آن چند برابر است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با یادآوری اینکه عنصر دینی، یکی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب همواره به آن اشاره کرده و آن را ضامن حفاظت از انقلاب عنوان کردند، یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره تلاش دارند تا با کمرنگ کردن غیرت دینی در جامعه اسلامی، به اهداف شوم خود دست یابند، این در حالی است که تداوم غیرت دینی، تضمینی برای حیات انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه ۲۶ دی‌ماه (سالروز فرار شاه از کشور) یادآور استقامت مردم است، از جنگ‌نرم دشمن در فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از اقدامات بدخواهان نظام برای ضربه زدن به ایران اسلامی یاد کرد و گفت: بدون شک همه ما می‌دانیم که دشمن در فضای مجازی به دنبال چیست، به همین خاطر باید از حاکمیت دین مراقبت کنیم.

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و نیز هفته تکریم مادران و همسران شهدا، خاطرنشان کرد: قدر و منزلت مادران شهدا به قدری والا و دست‌نیافتنی است که به هر میزان هم در این زمینه کاری انجام شود، باز هم کم است، به همین خاطر معتقدیم در خصوص تکریم مادران و همسران شهدا باید حق مطلب به درستی ادا شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید