طراحی کشتی تفریحی که قابلیت پرواز هم دارد


طراحی کشتی تفریحی که قابلیت پرواز هم دارد

یک شرکت ایتالیایی طرحی مفهومی از کشتی تفریحی مجلل خودش را به نمایش گذاشت که امکان پرواز و شناور شدن در اقیانوس را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک شرکت طراحی ایتالیایی از جدیدترین کشتی تفریحی لوکس خود رونمایی کرده است. این کشتی برای پرواز و همچنین شناور شدن در اقیانوس‌های جهان طراحی شده است.

به گزارش دیلی میل؛ تصاویر مفهومی از این وسیله نقلیه فوق‌العاده که Air Yacht نام دارد، توسط شرکت طراحی لازارینی دیزاین مستقر در رم منتشر شده است. سرعت این کشتی ساخته شده از فیبر کربن خشک، به لطف چهار پروانه برقی که با انرژی خورشیدی و دو مخزن پر از هلیوم کار می‌کند، می‌تواند به ۶۰ گره برسد و به آن اجازه پرواز در آسمان و شناور شدن روی آب را نیز می‌دهد.

طراحی کشتی تفریحی که قابلیت پرواز هم دارد

کشتی Air Yacht با گازی سبک‌تر از هوا، یعنی هلیوم پر شده و به همین دلیل این کشتی می‌تواند در هوا معلق بماند. مشخص نیست که هزینه ساخت Air Yacht چقدر خواهد بود، اگرچه این شرکت می‌گوید که این کشتی بادبانی با در نظر گرفتن مالکان خصوصی و میلیونر طراحی شده است.

طراحی کشتی تفریحی که قابلیت پرواز هم دارد

طول کلی سازه فیبر کربن خشک نزدیک به ۳۰۰ فوت (۱۵۰ متر)، با عرض ۲۶۰ فوت (۸۰ متر) خواهد بود. این در حالی است که عرشه مرکزی اصلی ۲۶۰ فوت طول (۷۹ متر) و ۳۰ فوت (۱۰ متر) عرض دارد. بادگیر‌های دوقلوی Air Yacht حاوی ۴۰۰ هزار متر مکعب هلیوم فشرده است که توسط هشت موتور چرخان متقابل حرکت می‌کند که هرکدام از باتری‌های فوق سبک و پنل‌های خورشیدی تغذیه می‌کنند. به گفته لازارینی، این فضاپیما می‌تواند با حداکثر سرعت ۶۰ گره دریایی (نزدیک به ۷۰ مایل در ساعت) برای بیش از ۴۸ ساعت پرواز کند.

طراحی کشتی تفریحی که قابلیت پرواز هم دارد

به گفته شرکت سازنده هدف از ساخت Air Yacht، حمل و نقل عمومی یا فعالیت‌های توریستی نیست و برای استفاده شخصی طراحی شده است.

سوئیت های اختصاصی برای سفرهای چند روزه

در اطراف محفظه‌های هلیوم، سالن‌ها و سوئیت‌های خصوصی حاوی تخت‌خواب و سرویس بهداشتی وجود دارد تا مسافران بتوانند در طول سفر‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنند. در هر طرف کشتی پنج سوئیت برای مسافران با چشم‌انداز‌های چشمگیر وجود دارد. حتی یک سکوی دید عریض و بدون پنجره در هر سمت کشتی وجود دارد که به مسافران این امکان را می‌دهد که برخورد آب با کشتی زمانی که روی آب هستند را مشاهده کنند و در هوا و در ارتفاع ۱.۵ کیلومتری مسافران می‌توانند از هوای تازه لذت ببرند.

طراحی کشتی تفریحی که قابلیت پرواز هم دارد

هر دو مخزن هوا توسط چهار پل کربنی به یک محفظه مرکزی متصل می‌شوند که مسافران می‌توانند از طریق آن تردد داشته باشند. این محفظه مرکزی به عنوان فضایی مشترک برای جمع شدن مسافران، استراحت و صرف غذا تعبیه شده است.

یک منطقه لوکس برای مسافران فراهم شده که دارای یک استخر شنا، سالن پذیرایی با فرش و یک اتاق نشیمن بزرگ با امکانات غذاخوری است. در پایین هر مخزن بخشی به نام inflatable basements وجود دارد که هنگام نزدیک شدن به آب با هوا پر می‌شود و به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد در صورت لزوم شناور شود.

طراحی کشتی تفریحی که قابلیت پرواز هم دارد

به گفته شرکت سازنده، این کشتی قادر است به آرامی و با سرعت پنج گره (۹.۲۶ کیلومتر بر ساعت) در آب حرکت کند. این شرکت طرح مفهومی این کشتی لوکس را بدون ساختن آن منتشر کرده و ممکن است که تبدیل این طرح به Air Yacht در واقعیت هزینه ساز و حتی غیرممکن باشد.

بیشتر بخوانید

روس‌ها در جایگاه دوم مالکیت سوپرقایق‌های تفریحی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...