امام جمعه ارومیه: مشکل سیب آذربایجان غربی با تدوین برنامه بلند مدت حل می شود


امام جمعه ارومیه: مشکل سیب آذربایجان غربی با تدوین برنامه بلند مدت حل می شود

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به مشکل سیب در این استان، گفت: مسوولان باید با برنامه چندین ساله این مساله را مدیریت کنند تا این محصول حمایت شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: مسوولان با برنامه ریزی صحیح، مشکل چندین ساله امکان صادرات سیب را در آذربایجان غربی فراهم کنند.

وی با اشاره به مشکلات شهری نیز، بیان کرد: مسوولان مدیریت شهری به مساله حمل و نقل توجه و این مساله را مدیریت کنند زیرا اگر این موضوع طولانی شود مشکل دیگر قابل حل شدن نیست و چهره شهر نامناسب جلوه می‌کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه قیام مردم قم از یادها فراموش نشده است، گفت: در این روز قیام امام راحل اوج گرفت و باید این روز تاریخ ساز در جامعه و در بین نسل جوان رواج یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: دشمنان دین اسلام را هدف قرار داده‌اند و قصد دارند احکام دین در جامعه به درستی اجرایی نشود و باید مقابل این نقشه دشمنان با قدرت ایستادگی کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز تکریم از مادران و همسران شهدا، ادامه داد: مادران و همسران شهدا، انسان‌های صبوری هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید محیط زندگی انسان پاک و زیبا باشد، اضافه کرد: خداوند متعال به این امر تاکید دارد که بنده‌های او در محیطی زیبا و به صورت پاکیزه زندگی کنند و این امر در اولویت مدیریت شهری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم بروخورد مودبانه با جماعت، گفت: انسان اگر هم بخواهد قهر کند، باید این رفتار مودبانه و در شان انسان باشد.

وی بیان کرد: انسان باید رفتاری پسندیده و مورد رضایت خداوند متعال را در جامعه داشته باشد زیرا رفتار نیکو مورد تاکید خداوند متعال است.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردمی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت