دشمن به دنبال حساسیت‌زدایی از جامعه اسلامی است


دشمن به دنبال حساسیت‌زدایی از جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دشمن به دنبال حساسیت‌زدایی از جامعه اسلامی است و می‌خواهد جامعه را اهل تسامح و بی تفاوت بار بیاورد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های پیش از نماز ۲۴ دی‌ماه ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای به ویژه شهید احمدی روشن، اظهار کرد: هدف دشمن از ترور شخصیت‌های هسته‌ای متوقف کردن حرکت علمی و فناوری‌های هسته‌ای بود و گمان می‌کرد با حذف این افراد ایران از حرکت باز خواهد ماند، اما این مکتب وابسته به اشخاص نیست.
وی افزود: شهید بهشتی‌ها و شهید مطهری‌ها و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند تا شاید کشور را از حرکت باز دارند اما جوان‌های عزیزی هستند که تا همیشه تاریخ این پرچم را برافراشته نگه خواهند داشت.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه راه شهدای هسته‌ای تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: به تازگی ایران موتورهای ماهواره‌بر خود را که فناوری آن تنها در دست چند کشور قرار دارد را آزمایش کرده است.
شعبانی‌موثقی با بیان اینکه این ترورها مصداق واضحی از نقض حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که گاهی دم از حقوق بشر می‌زنند چرا در مقابل این ترورها سکوت کردند، این نشان می‌دهد که حقوق بشر در نگاه آن‌ها تفسیر خاصی دارد.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۹ دی‌ماه اشاره کرد و گفت: رهبری در این سخنرانی از حساسیت‌زدایی دشمن در مسائل اجتماعی ما تا موضوع غیرت دینی صحبت کردند که طبق فرمایشات ایشان غیرت دینی؛ خشونت نامعقول نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: انسان باید در مقابل دفاع از مقدسات و ارزش‌ها حساسیت و حرکت داشته باشد، وقتی به دین خدا اهانت می‌شود نباید تسامح کرد که این‌ها منجر به انحرافات دینی و فرهنگی خواهد شد.
شعبانی‌موثقی با بیان اینکه طبق سخنان علامه طباطبایی غیرت از فطریات انسان است، اظهار کرد: اگر جامعه دچار آلودگی‌هایی چون دزدی، اختلاس، فساد، هجمه به ارزش‌ها و بی‌بندوباری شد، مردم باید نسبت به طهارت جامعه حساس باشند و اجازه آلوده شدن فضای فرهنگی و اجتماعی را ندهند و از مقدسات الهی دفاع کنند.
وی با بیان اینکه هرگونه انحراف از مسیر عدالت، آلودگی محسوب می‌شود، گفت: امروز دشمن می‌خواهد ما را اهل تسامح بار بیاورد، در فضای مجازی آرام آرام به مقدسات توهین می‌شود و خیلی از مسئولین می‌بینند اما احساس مسئولیت نمی‌کنند.
امام جمعه همدان عنوان کرد: بت‌شکنی حضرت ابراهیم، مبارزه با ظلم و فساد پیامبر اسلام و مقاومت و مبارزه با دشمنان شهید سلیمانی همه از غیرت آنان بود، اما امروز دشمن می‌خواهد حساسیت‌زدایی کند که ما توهین به مقدسات، اسلام و انقلاب را ببینیم اما سکوت کنیم که این زنگ خطر بزرگی است‌.
شعبانی‌موثقی با بیان اینکه غیرت مصادیق زیادی دارد، ادامه داد: یکی از غیرت‌ها غیرت سیاسی است یعنی مسئولان باید حفظ استقلال این کشور و تسلیم نشدن در برابر مستکبر را داشته باشند، غیرت اجتماعی یعنی حفظ حریم خصوصی و غیرت انقلابی یعنی حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی از دیگر مصادیق غیرت است.
وی در ادامه افزود: تأکید بر احیا و خدمت‌رسانی اجتماعی مساجد، توجه به حال محرومان و مستضعفان و تأکید بر برخورد مناسب با مردم در ادارات از خواسته‌های علما و جامعه مدرسین بلادها است که در کنفرانس اخیر به آن‌ها اشاره شد و خواستار رسیدگی شدند.
وی در پایان با اشاره به شهادت حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، یادآور شد: این مادران عزیز با تربیت درست فرزندان خود از اسلام و انقلاب دفاع کردند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی