امام جمعه بجنورد: سواد رسانه‌ای جوانان را باید افزایش داد


امام جمعه بجنورد: سواد رسانه‌ای جوانان را باید افزایش داد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد گفت: معلمان، مربیان و بزرگترها باید سواد رسانه ای جوانان را نسبت به فضای مجازی افزایش داده و آسیب های آن را هم به این قشر از جامعه یادآوری کنند.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد بابیان اینکه امروز شبکه ها و رسانه های مجازی به دنبال این هستند تا غیرت دینی ر ا در بین جوانان و نوجوانان کم رنگ کنند، اظهار داشت: دشمن تلاش می کند تا حساسیت ها را نسبت به دین، عفاف و حجاب، ناموس، خاک، علم و عالم کم کنند.

امام جمعه بجنورد افزود: رسانه های مجازی تلاش دارند تا غیرت را نسبت به ارزش های متعالی یک جامعه اسلامی کم کنند؛ فضای مجازی نابود کننده غیرت جوانان است زیرا دشمنان پشت این فضا نشسته اند تا حساسیت ها را کم رنگ کنند آنگاه که حساسیت کم رنگ شد ملت را راحت تر می توانند از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه نباید حساسیت جوانان نسبت به ارزش ها فروکش کند اظهار داشت: آنگاه نمی توانیم مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

نوری با بیان اینکه غیرت مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد افزود: همین غیرت دینی و حفظ ارزش ها بود که دفاع مقدس ایجاد شد و رزمندگان با خون خود از نظام و کشور دفاع کردند.

امام جمعه بجنورد سالروز وفات بانوی مکرم اسلام حضرت ام البنین(س) را تسلیت گفت و افزود: سالروز وفات این بانوی ولایت مدار به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده؛ روزی که یادآور بردباری و استقامت مادران و همسران شهدا است.

وی افزود: حضرت ام البنین(س) مادری است که چهار فرزند او در واقعه کربلا در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند، به همین مناسبت این روز در تقویم به روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است تا برای بانوانی که فرزندان و همسران خود را در راه اسلام از دست داده‌اند، یادآور استقامت و شجاعت زنان از صدر اسلام تا به امروز باشد.

وی با بیان اینکه ام‌البنین، الگوی بردباری و مقاومت است اظهار داشت: ایشان بعد از شهادت امام حسین (ع) نوحه سرایی می کرد و ظلم دشمنان اسلام را به گوش همه می رساند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس حتی از مردان نیز مقاوم تر بودند افزود: این مادران شهدا بودند که فرزندان خود را برای حفظ خاک و نظام به جبهه ها می فرستادند.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش بر رفع مشکلات مردم در اداره ها ودستگاه ها تاکید کرد و گفت: هم اینک برخی از مردم گرفتاری دارند اگر به اداره ها و سازمان ها مراجعه می کنند باید مورد حرمت قرار گیرند .

حجت الاسلام نوری اظهار داشت: این مردم همه ایثارگر هستند اهل شهید و شهادت بودند هم اینک باید به آنان توجه شود، تلاش کنیم تا حرمت این مردمی که همیشه در صحنه بوده اند، نگه داریم در طی سال های گذشته تمامی مشکلات جامعه به دست مردم حل شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک نباید مردم از اداره ها و دستگاه ها ناراضی برگردند اظهار داشت: از یک کارمند جزء تا یک مسوول همه باید درست پاسخ بدهند، درست راهنمایی و مشکلات آنان را برطرف کنند.

وی افزود: بعضا مراجعاتی داشته ایم که از جواب های سربالای کارمندان و مسوولان گلایه مند بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


120 چیستان سخت با جواب که بسیار مهیج و جالب هستند