وزیر صمت: 40 درصد سهام معدن کرور عنبرآباد به مردم واگذار می‌شود


وزیر صمت: 40 درصد سهام معدن کرور عنبرآباد به مردم واگذار می‌شود

جیرفت - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری 40 درصد سهام معدن کرور عنبرآباد به مردم خبر داد و گفت: این معدن برای 100 نفر از مردم منطقه طی یک تا 2 سال آینده ایجاد اشتغال می کند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در آئین آغاز بکار معدن کرور شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه رعایت عدالت در دولت سیزدهم بسیار مهم است افزود: این معدن پروژه بزرگی در این منطقه است به طوری که حدود سه هزار میلیارد تومان برای این معدن سرمایه گذاری شده و برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

وی به اشاره اینکه موضوع عدالت یکی از محوری ترین مباحث دولت سیزدهم است تصریح کرد: در واگذاری های معادن در صدد این هستیم هر معدنی که بزرگتر است مردم آن منطقه در معدن سهام دار شوند و در این راستا این دومین معدن بعد از معدن زابل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مراحل استخراج این معدن آغاز شده تا ۴۰ درصد سهام این معدن به مردم واگذار شود و این مهم سبب می‌شود درآمد مردم افزایش یابد و به نوعی توزیع ثروت و درآمد را بهبود می بخشد.

وی ادامه داد: افراد بومی منطقه باید از این فرصت های اشتغالزایی استفاده کنند و این امر نیز نیازمند برگزاری دوره آموزشی است.

فاطمی امین با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد خام از کشور معافیت مالیاتی را برداشتیم تصریح کرد: تاکید داریم در هر محلی که معدن وجود دارد، فرآوری انجام شود.

وی گفت: ما یک تعهدی به همه استان ها و شهرستان ها داریم و آن این است که الویت های سرمایه گذاری را متناسب با اشتغال تعریف و طراحی کنیم و برای شهرستان های عنبرآباد و جیرفت نیز این مهم دیده خواهد شد.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری به سمت ایجاد فرصت های اشتغالزایی که خواسته مردم در این مناطق است؛ پیش برود.

وزیر صمت: 40 درصد سهام معدن کرور عنبرآباد به مردم واگذار می‌شود

پایانه صادراتی جنوب کرمان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین از سفر کمسیسون صنایع معادن کشور به جنوب کرمان خبر داد و گفت: وزیر صمت نگاه ویژه ای به مناطق محروم دارد لذا از رویکرد ویژه ایشان تشکر می کنیم.

ذبیح الله اعظمی به روند راه اندازی معدن کرور اشاره کرد و گفت: تمام نمایندگان سابق جیرفت و عنبرآباد پیگیر راه اندازی این معدن بودند که جای تشکر دارد و امروز به لطف خدا شاهد شروع به کار استخراج معدن کرور هستیم.

وی به تصویب مصوبات این سفر توسط وزیر صمت اشاره کرد و خواستار تشکیل شورای عالی معادن در جیرفت یا عنبرآباد با حضور وزیر صمت، ادامه مطالعات اکتشافات، احداث صنایع جانبی معدن کرور و توجه به صنایع نیمه تمام منطقه جنوب کرمان شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی صنایع جانبی کشاورزی منطقه جنوب کرمان را ضعیف برشمرد و گفت: پایانه صادراتی جنوب کرمان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر صمت: 40 درصد سهام معدن کرور عنبرآباد به مردم واگذار می‌شود

ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان منطقه جنوب کرمان در بخش صنایع تبدیلی

امام جمعه عنبرآباد نیز در این آئین گفت: این بازدید در رفع موانع و بکارگیری همه ظرفیت ها برای آبادانی کشور تاثیرگذار است.

حجت الاسلام ابراهیم بامری از آغاز به کار معدن کرور تشکر کرد و افزود: این طرح موجب رشد و پیشرفت منطقه خواهد شد.

وی خواستار پیشرفت و بهره برداری زودتر کارخانه کرور شد و گفت: این طرح موجب اشتغال و پیشرفت منطقه شود.

امام جمعه عنبرآباد در خواست کرد، چارت سازمانی صنعت و معدن جنوب کرمان ایجاد شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این چارت شاهد پیشرفت بیشتر این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیشتر کار مردم جنوب کرمان کشاورزی است گفت: تسهیلات خرد به متقاضیان منطقه جنوب کرمان بویژه در بخش صنایع تبدیلی ارائه شود.

وی خواستار توجه به مسائل فرهنگی شد و گفت: این بند در وظایف سازمان دیده شده است.

وزیر صمت: 40 درصد سهام معدن کرور عنبرآباد به مردم واگذار می‌شود

بخشی از سهام معدن کرور در بورس به مردم واگذار می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این آئین افزود: میزان اکتشاف شرکت ملی مس به چهار و ۲ دهم میلیارد تن رسیده است.

اردشیر سعدمحمدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ دستگاه جدید برای حفاری های عمیق در معادن خریداری شده است و تا پایان اردیبشهت همه آنها به ایران انتقال پیدا می کنند تصریح کرد: در زمینه اکتشاف از آخرین دستاورد علمی استفاده شده و به دنبال آخرین تکنیک ارزیابی ذخایر عمقی معادن هستیم.

وی فروش ۲۵۵ هزار تن مس در بورس تا روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم امسال برای اولین بار به ۳۰۰ هزار تن برسد.

سعدمحمدی به افتتاح سه کارخانه جدید شامل؛ معدن و کارخانه کنسانتره درآلو و دره زار و فلوتاسیون سرباره های ذوب در بهار سال آینده اشاره کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری در این سه طرح بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی با تشریح شرایط معدن کرور گفت: فعالیت در این محدوده از حدود چهار ماه قبل آغاز شده و تاکنون ۳.۷ کیلومتر از جاده آن احداث شده است و حدود ۱۶ کیلومتر مابقی آن نیاز به حفاری دارد.

مدیرعامل شرکت مس ایران افزود: با راه اندازی این معدن سالانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی برای این منطقه اتفاق می افتد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به معدن کرور عنبرآباد اشاره کرد و گفت: ذخیره این معدن بیش از ۵۰۰ میلیون تن و ۷۱ طرح در این معدن انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای اکتشاف معدن کرور ۳۹ هزار تن نمونه برداری شده است بیان داشت: امیدواریم که اشتغالزایی را ظرف ۱۸ ماه پس از احداث کارخانه انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری معدن کرور است گفت: تحول ناشی از ایجاد این کارخانه موجب رونق منطقه می شود.

سعدمحمدی با بیان اینکه با بورس صحبت کردیم و بخشی از سهام این معدن در بورس به مردم واگذار می شود تصریح کرد: شرایط فرهنگی و زمین ورزشی در راستای مسئولیت اجتماعی در عنبرآباد انجام می شود و در قلعه گنج پنج محدوده جدید پیدا کردیم که در دست اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا