امام جمعه ساوه: فروپاشی سیطره استکبار طبق آیات الهی دور از دسترس نیست


امام جمعه ساوه: فروپاشی سیطره استکبار طبق آیات الهی دور از دسترس نیست

ساوه - ایرنا - خطیب جمعه ساوه گفت: وعده های الهی در قرآن کریم مبنی بر فرو ریختن کاخ ستمگران و مستکبرین حتمی است و بر این اساس، فروپاشی سیطره استکبار به رهبری آمریکا در جهان دور از دسترس نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های نماز جمعه ساوه در مصلی امام علی (ع) افزود: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ در کوتاهترین زمان ممکن، نشانه ای از تحقق آیات الهی است.

وی ادامه داد: هیچ بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک سیطره پوشالی استکبار جهانی متلاشی شده و به تاریخ بپیوندند.

امام جمعه ساوه گفت: طبق آیه شریفه «فَما ذا بَعدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلالُ» وقتی از مرزهای حق عبور کنید در ورطه گمراهی و ضلالت خواهید افتاد و در خانه ای که بنیانش سست، هر لحظه باید منتظر فروپاشی باشید.

وی تاکید کرد: کسی که تلاش می‌کند تا نظام اسلام را از وابستگی به بیگانه برهاند یا کشور را از تهاجم بیگانگان نجات دهد و برای حفظ حیثیت خود و خانواده اش کوشش اقتصادی دارد، حتما سربلند خواهد بود زیرا برای رضای خدا کار می کند و اثر آن را در آخرت خواهد دید.

حجت الاسلام رحیمی به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: مرحوم مامقانی از اندیشمندان علم رجال در این خصوص می گوید: «ایمان قوی و باور راسخ آن حضرت از آنجا معلوم می‌شود که هر بار خبر شهادت یکی از چهار پسرش را به او می دادند، عنوان می کرد که فرزندانم و هر که زیر این آسمان است، همه فدای حسین باشد.»

حجت الاسلام رحیمی گفت: از ویژگی های بسیار مهم حضرت ام البنین توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است و پس از واقعه عاشورا از مرثیه خوانی و نوحه سرایی استفاده کرد تا ندای مظلومیت کربلائیان را به گوش نسل‌های آینده برساند.

خطیب جمعه ساوه در ادامه خود و همه آحاد مردم را به رعایت تقوای الهی، پرهیز از گناه و افتادن در ورطه حرام دعوت کرد و بر ضرورت تقویت ابعاد معنوی در جامعه تاکید نمود.

نماز جمعه در شهرهای ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه از توابع این شهرستان برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس