بیش از 4 هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان نوسازی و بهسازی می‌شود


بیش از 4 هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان نوسازی و بهسازی می‌شود

چابهار - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه چهار هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان در سیل و بارندگی‌ها آسیب دیده‌اند، افزود: 2 هزار و 150 واحد مسکونی نیازمند فوری نوسازی و 2 هزار واحد مسکونی هم به تعمیر و بهسازی نیاز دارند و رییس جمهور شخصا پیگیر این موضوع است.

اکبر نیکزاد در حاشیه سفر به چابهار و کُنارک در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مسوولان در کنار مردم سیل‌زده هستند، اظهار داشت: رییس جمهور شخصا پیگیر تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بوده که امیدواریم ۶ ماه آینده این واحدها تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سیل و بارندگی‌ها مسوولان رده‌های مختلف از مناطق سیل‌زده بازدید، امدادرسانی و نسبت به برآورد خسارت‌ها اقدام کرده‌اند، افزود: در روزهای گذشته تعمییر و بازسازی واحدهای مسکونی و ساخت مسکن مقاوم برای مردم سیستان و بلوچستان به ستادحوادث غیرمترقبه کشور منعکس و وزیر کشور مشکلات را به هیات دولت منتقل کرد و در جلسه روز چهارشنبه به ریاست رییس جمهور، اعتبارات لازم تخصیص و قرار است به قید فوریت ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده بزودی آغاز و با همکاری و تعاملی که بین مردم و مسوولان به ویژه فرمانداری‌ها، نظام مهندسی، شهرداری و اعضای شورای اسلامی وجود دارد و با توجه به حجم خسارت‌ها از سایر استان‌های کشور ماشین آلاتی فراخوان داده شده و عازم سیستان و بلوچستان هستند تا سریعتر کار آواربرداری آغاز و خانه‌ها در زمان تعیین شده ساخته شود.

نیکزاد گفت: در برخی محلات شهر کُنارک بازسازی آغاز شده و فرماندار کنارک پای کار و جلسات خوب و مدونی داشته اند و هماهنگی ها بیشتر شده و امیدواریم با کمک همدیگر سریعا مشکلات خانه‌های آسیب دیدگان از سیل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در هر خانه با متراژ و مساحتی کم تقریبا چهار تا پنج خانوار مستقر هستند و این مشکلات را بیشتر کرده است، افزود: بیشتر معابر شهر کنارک کم عرض بوده و نیازمند تعریض هستند و تردد در این معابر سخت است، برای تسریع در کار و بالا بردن کیفیت کار، مشاوران قوی دعوت کردیم.

رییس بنیاد مسکن افزود: بازسازی باید هرچه تسریع شتاب گیرد و در همین راستا بنیاد مستضعفان تامین سیمان مورد نیاز واحدهای مسکونی را متقبل شده که جای قدردانی دارد.

در نتیجه بارندگی‌های نهن تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ درصد خانه‌های شهر بندری کُنارک دچار آبگرفتگی شد.

درمجموع سه شهرستان ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری بیش از ۵۰۰ میلی‌متر باران بارید.

بیش از 4 هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان نوسازی و بهسازی می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...