سامانه بارشی جدید از روز شنبه وارد سیستان و بلوچستان می‌شود


سامانه بارشی جدید از روز شنبه وارد سیستان و بلوچستان می‌شود

زاهدان- ایرنا- رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح زرد صادر شده این اداره‌کل گفت: سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر شنبه 25 دیماه وارد این استان خواهد شد.

علی ملاشاهی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات تفتان بارش برف از جمله پدیده‌های غالب این سامانه جدید است.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا پایان شب سه‌شنبه ۲۸ دیماه ادامه خواهد داشت افزود: مناطق تحت تاثیر این سامانه در روزهای ۲۵ تا ۲۸ دیماه شامل شنبه(خاش، تفتان، دلگان و شمال ایرانشهر)، یکشنبه و دوشنبه (نیمه‌شمالی و غرب استان شامل شهرستان‌های زابل، زهک، نیمروز، هامون، هیرمند، زاهدان، ایرانشهر، تفتان، خاش، دلگان، زرآباد، لاشار، فنوج، نیکشهر، کنارک و میرجاوه) و سه‌شنبه تمامی شهرستان‌های استان است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هموطنان با توجه به جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، پدیده مه و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی از اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی در سیستان و بلوچستان مردم از رفتن به ارتفاعات بویژه صعود به ارتفاعات تفتان پرهیز کنند تصریح کرد: کشاورزان نیز برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود بویژه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اهتمام ورزند.
ملاشاهی همچنین به وزش باد شدید همراه با این سامانه نیز اشاره کرد و گفت: از روز جمعه تا سه‌شنبه مناطق مرکزی و غرب استان شامل شهرهای زاهدان، دلگان، میرجاوه، تفتان، خاش، گلشن، سراوان و بزمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: با توجه به احتمال آسیب به گلخانه‌ها و خیزش گرد و خاک و سقوط اشیا از ارتفاع، به منظور مقابله با رخداد خسارات احتمالی، محافظت از محصولات کشاورزی و گلخانه‌ها و احتیاط هنگام فعالیت در ارتفاع ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022