تحریم جشنواره سیدنی به دنبال حمایت مالی رژیم صهیونیستی از این رویداد


تحریم جشنواره سیدنی به دنبال حمایت مالی رژیم صهیونیستی از این رویداد

ده‌ها هنرمند به دلیل حمایت 20 هزار دلاری تل آویو از یک اثر صهیونیستی، از حضور در جشنواره 2022 سیدنی انصراف دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان – با افشای حمایت مالی تل آویو از اثر یک فرد صهیونیستی، کمپین «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» موسوم به BDS بار دیگر قوت گرفت و ده‌ها هنرمند را از شرکت در رویداد فرهنگی سیدنی ۲۰۲۲ بازداشت.

به گزارش گاردین، این کمپین، رژیم صهیونیستی را به پاکسازی قومی، نسل کشی و آپارتاید متهم می‌کند. چنین کمپین‌هایی از زمان درگیری این رژیم با حماس، در مه ۲۰۲۱ به صدر اخبار دنیا رسیده اند.

چندی پیش نیز، نویسندگان عربی به علت حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امارات از حضور در این نمایشگاه انصراف داده بودند. بشری خلفان، رمان نویس عمانی، از حضور در جشنواره ادبی امارات که از سوم ماه آینده در دبی آغاز می‌شود، خودداری کرد. به گفته‌ی این نویسنده عمانی، هر فردی که امروز آرمان فلسطین را رها کند، فردا وطن خود را ترک خواهد کرد.

سه ماه پیش نیز، جنبش تحریم علیه رژیم صهیونیستی از چهره‌های معروف به ویژه هنرمندان عرب، خواسته بود به دلیل مشارکت رژیم صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو دبی، این نمایشگاه را تحریم کنند. فعالان پویش تحریم همچنین اقدام وزارت آموزش و پرورش مراکش در رونمایی از کتاب «فرزندان ابراهیم» نوشته دیوید گوفرین سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور و همچنین اظهارات وزیر کشور بحرین در مخالفت با تظاهرات علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل، جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن تل آویو با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان دادن به اشغال فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است.

این جنبش در ۹ ژوئیه ۲۰۰۵ از سوی ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی بنیان گذاری شد و بر یکی از بیانیه‌های سازمان ملل علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی استناد و از روش مبارزه سیاهپوستان علیه دولت آپارتاید بهره می‌جوید. در حمایت از این کارزار ده‌ها کنفرانس و حرکت اعتراضی در شهر‌های مختلف جهان انجام شده است. این جنبش حتی از طرف برخی چهره‌های دانشگاهی، اعضای اتحادیه‌های کارگری و احزاب سیاسی صهیونیستی نیز حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور