مدیرکل بحران: بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد


مدیرکل بحران: بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش های سامانه اخیر در استان آغاز شده و تا فردا شنبه تمامی نقاط استان را در بر می گیرد و همچنین بارش های سامانه بعدی از صبح روز سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو هشدار نارنجی مورخ ۲۲ دی مرکز پیش بینی هواشناسی و با توجه به نقشه های هواشناسی، از اواخر وقت شب گذشته با ورود سامانه ناپایدار فعال به استان و از بامداد امروز (جمعه) بارش ها آغاز شده و طی امروز و فردا تمامی نقاط استان را در بر می گیرد.

وی افزود: شدت بارش ها از عصر امروز تا اواخر وقت شنبه بوده که بارش در مناطق سردسیری به صورت برف( در شهر یاسوج گاهی بارش به صورت باران و گاهی برف) می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روز یکشنبه به طور موقت از شدت ناپایداری کاسته شده و بصورت پراکنده خواهد بود ولی برای روز دوشنبه تا صبح سه شنبه مجدد بارش برف و باران ادامه می یابد.

محمدی ابراز داشت: با خروج سامانه ناپایدار طی روز سه شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما و یخبندان مورد انتظار است‌.

وی ادامه داد: فرمانداری ها، شهرداری ها و سازمان های خدمات رسان و عموم مردم استان با توجه به حجم بارش باران و برف و ماهیت رگباری آن در بعضی ساعات، وزش باد و وقوع رعد و برق، کاهش دید افقی و آبگرفتگی معابر عمومی، تدابیر لازم را اتخاذ نمایند و در صورت تردد رعایت نکات ایمنی در نظر داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دو روز گذشته مکاتبه با تمام اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان صورت گرفته و هشدار های لازم داده شد تا تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

محمدی تاکید کرد: در سامانه اخیر تاکنون، حادثه خاصی گزارش نشده و تمامی راه های استان باز است ( به جز گردنه بیژن که هر ساله در این فصل بسته است ).

وی ادامه داد: تردد در جاده یاسوج کاکان کمی دشوار است اما تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم از تردد های غیر ضرور بپرهیزند، در صورت ضرورت لازم است حتما در محور های مواصلاتی کوهستانی ادوات و تجهیزات زمستانی با خود همراه داشته باشند.

محمدی گفت: از تردد در حریم و بستر رودخانه ها خودداری و هر گونه کوهنوردی در طی این دو سامانه ممنوع است.

وی ابراز داشت: عشایر از کوچ و جا به جایی احتمالی به مناطق دیکر خودداری کنند و در بستر و حریم رودخانه ها دام هایشان را نگه ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟