جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با همتای چینی خود


جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با همتای چینی خود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس یک هیأت سیاسی و بنا به دعوت همتای چینی بامداد امروز (جمعه) وارد چین شد، دقایقی قبل با «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین دیدار کرد.

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با همتای چینی خود

وزرای خارجه دو کشور قرار است در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین برنامه همکاری جامع ایران و چین (برنامه ۲۵ ساله) به گفت‌وگو بپردازند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در اظهاراتی درباره دستورکار مذاکراتش با وزیر خارجه چین اظهار داشت: ما در پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و چین هستیم.

وی با بیان این‌که در چهار ماه گذشته بیش از هفت بار بین وزیر خارجه چین و اینجانب تماس‌ها و دیدارهایی انجام شد و در سطح روسای جمهور نیز تماس‌ها و ارتباطات خیلی روان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این نشانگر اهمیت و رشد و توسعه روابط دو کشور است و در دولت جدید هم با شتاب بیشتر روابط روبرو هستیم.

وزیر خارجه اظهار داشت: در مناسبات دوجانبه از هماهنگی‌های خوب و تنوع در موضوعات مختلف برخوردار و بهره‌مند هستیم و در راستای منافع دو طرف پیشرفت‌های بسیار خوبی را در موضوعات مختلف داشته‌ایم.

وی بیان کرد: موضوعات راهبردی در دستورکار دو کشور قرار دارد و این موضوعات ادبیات جدیدی را در مکاتبات روسای جمهور دو کشور ایجاد کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین بامداد امروز (جمعه) در بدو ورود به فرودگاه ووشی هدف از این سفر را گفت‌وگو با مقامات چین درباره روابط دوجانبه سیاسی و همچنین نحوه اجرای شدن توافقات جمهوری اسلامی ایرن و چین در خصوص همکاری‌های اقتصادی بیان کرد.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به چین بعد از تصدی این سمت است. وزرای خارجه دو کشور پیش از این در شهریور ماه سالجاری و در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان دیدار کرده بودند. امیرعبداللهیان و وانگ یی همچنین چندین بار تلفنی گفت‌وگو و یک بار هم به صورت مجازی به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)