افزایش محدودیت‌های کرونایی در چین همزمان با نزدیک شدن به المپیک زمستانی


افزایش محدودیت‌های کرونایی در چین همزمان با نزدیک شدن به المپیک زمستانی

همزمان با نزدیک شدن به برگزاری المپیک زمستانی چین، این کشور از تشدید محدودیت های کرونایی در سراسر کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان– همزمان با ادامه افزایش موارد ابتلا به کرونا و پیش از آغاز بازی‌های المپیک زمستانی چین، پکن از امروز (جمعه) اقدامات محدود کننده بیشتری را به منظور مقابله با ویروس کرونا در سراسر این کشور اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، چین در همین راستا دستوراتی را برای مقابله با کرونا صادر کرده؛ از جمله از شهروندان این کشور خواسته تا جز به سفر‌های ضروری نروند و اعلام کرده در صورتی که مشخص شود این افراد به شهر و یا منطقه‌ای رفته اند که ویروس در آنجا شایع است، اجازه بازگشت به آن‌ها داده نخواهد شد.

همچنین مقامات شهر تیانجین چین که در فاصله یک ساعتی از پایتخت قرار دارد، دستوراتی در زمینه انجام دور سوم آزمایش‌های جمعی از فردا صبح صادر کرده اند. شهر تیانجین، بندر و مرکز صنعتی بزرگی است که ۱۴ میلیون شهروند در آن سکونت دارند و یکی از شش شهری به حساب می‌آید که دولت چین محدودیت‌ها و تدابیر شدیدی را در راستای سیاست رصد و پیگیری تمامی موارد ابتلا به ویروس به کار بسته است.

نزدیکی تیانجین به پکن، پایتخت چین که قرار است بازی‌های المپیک زمستانی در آن برقرار شدود نیز بر نگرانی‌ها افزوده است. از سوی دیگر، در مناطق دیگر این کشور نیز بیش از ۱۰ میلیون نفر در قرنطینه به سرمی برند و بسیاری از آن‌ها مجبور هستند با وجود نگرانی از کمبود مواد غذایی و نیازمندی‌های روزانه دیگر، در خانه بمانند.

این در حالی است که بسته شدن کارخانه‌ها نیز به دستور دولت سبب شده تا در زمینه ریزتراشه‌های کامپیوتری و دیگر محصولات اشکال به وجود آید.

شرکت آلمانی «فولکس واگن» آلمان نیز گفته است روز دوشنبه دو عدد از شرکت‌های خودروسازی خود را در تیانجین چین بسته و و دو بار برای کارمندانش انجام آزمایش را به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس