شرکت تسلا به صورت رسمی دوج کوین را برای خرید کالاهای خود می‌پذیرد


شرکت تسلا به صورت رسمی دوج کوین را برای خرید کالاهای خود می‌پذیرد

شرکت تسلا و در رأس آنها ایلان ماسک همواره یکی از پشتیبانان و به اصطلاح پامپ‎کنندگان ارز دیجیتال دوج‌کوین بوده‌اند که این کار بیشتر با اعلام خبرهای مثبت و هیجان‎انگیز در مورد این ارز گسترده شده است. در جدیدترین این اقدامات، ماسک در حساب توییتر خود اعلام کرد که تسلا، دوج‎کوین را به عنوان یک روش پرداخت اینترنتی برای خرید کالای خود، خواهد پذیرفت.

شرکت تسلا و در رأس آنها ایلان ماسک همواره یکی از پشتیبانان و به اصطلاح پامپکنندگان ارز دیجیتال دوج‌کوین بوده‌اند که این کار بیشتر با اعلام خبرهای مثبت و هیجانانگیز در مورد این ارز گسترده شده است. در جدیدترین این اقدامات، ماسک در حساب توییتر خود اعلام کرد که تسلا، دوجکوین را به عنوان یک روش پرداخت اینترنتی برای خرید کالای خود، خواهد پذیرفت.

اگر از افراد دنبالکننده بازار رمزارزها بوده یا حتی روی گوشی یا سیستم خود کیف پول الکترونیکی رمزارزها داشته باشید، احتمالاً پیغام افزایش ارزش دوج کوین به میزان 8 تا 9 درصد در ساعات بامداد امروز جمعه را دیدهاید.

علت این امر در واقع افزایش قیمتی است که به واسطه یک خبر مثبت برای این ارز دیجیتال ایجاد شده و طبق معمول، ایلان ماسک و شرکت متبوع آن، تسلا در پشت داستان قرار دارد.

طبق توییتی که طی ساعات بامداد امروز ایلان ماسک در حساب توییتری خود اعلام کرده، از این تاریخ به بعد شرکت تسلا، ارز دیجیتال دوج کوین را به عنوان روشی برای فروش کالاهای خود پذیرفته و کاربران می‌توانند برای خرید محصولاتی مانند Giga Tesla و چندین مدل از خودروهای شرکت، از پرداخت دوج کوین استفاده کنند.

این خبر به خودی خود توانست طی مدت زمانی کوتاه تا 14 درصد ارزش دوج کوین را افزایش داده و سپس با نزولی طبیعی، حد متوسط 8 تا 9 درصد نسبت به قیمت در روز گذشته را عاید دارندگان این میمکوین کند.

اما محصولات تسلا که شامل خرید دوج کوینی می‌شوند شامل دو محصول جدید (و البته جالب) یعنی سوت Cyberwhistle و اسکوتر Cyberquad for Kids نیز میشوند که ساعتی پس از عرضه اینترنتی در فروشگاه شرکت، موجود آنها تمام شد.

در همین زمینه الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد مالی در FxPro می‌گوید:

برخی (از عرضه‌کنندگان کالاها) متوجه شده اند که اجناس (پذیرنده) دوج حتی سریعتر از دلار فروخته می‌شوند. این خبر نشان می‌دهد که تصور مثبت و خوبی از نفوذ مداوم کریپتو در فرهنگ عرضه شرکتی شکل گرفته است.

همانطور که میدانید دوج کوین یکی از موفق‌ترین ارزهای مجازی در سال 2021 بود و توانست ارزش خود را در این سال در حدود 4000 درصد افزایش دهد. همچنین ایلان ماسک در رشته توییتهای خود، در یک مقطع آن را «کریپتو عمومی» یا ارز عمومی معرفی کرده بود که نشان میدهد چه سرمایهگذاری مادی و معنوی در پشت این ارز وجود دارد. این حرکات حتی توجه دلالان و تریدرهای بازارهای کریپتو را نیز به دوج کوین باز کرده و آن را به یکی از 10 ارز دیجیتال مورد توجه بسیاری از وبسایتها مانند coinmarketcap تبدیل کرده است.

تسلا سال گذشته فاش کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده و ماسک نیز خود اعلام نموده که صاحب مقادیر (قابل توجهی) بیت کوین و دوج کوین است.

تسلا با رقابت شدیدی روبرو است زیرا خودروسازان قدیمی بسیاری مانند فورد موتور (F.N) و همچنین استارت‌آپ‌های نوآور و جذابی از جمله Rivian Automotive (RIVN.O) قرار است امسال خودروهای الکتریکی بهینه خود را عرضه کنند. به همین دلیل شاید انتخاب دوج کوین برای پرداخت خرید محصولات تسلا نیز خود حربه و ترفندی تبلیغاتی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403