خطیبان جمعه بوشهر:مسوولان از تصمیمات فزونی بخش مشکلات مردم پرهیز کنند


خطیبان جمعه بوشهر:مسوولان از تصمیمات فزونی بخش مشکلات مردم پرهیز کنند

بوشهر-ایرنا- ائمه جمعه شهرهای استان بوشهر اعلام کردند:مسوولان برای افزایش رضایت مندی مردم تلاش کنند و تصمیمات فزونی بخش مشکلات جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امیدآفرینی و رضایت مردم به عنوان دو کلید واژه راه نجات انقلاب اسلامی باید مورد توجه همه مسئولان باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: مشکلات اقتصادی منجر به نارضایتی و در نتیجه ناامیدی می شود و باید در برنامه‌ریزی‌ها و نگاه به فعالیت‌های اقتصادی رضایت مردم بخوبی جلب شود.

وی بیان کرد: در رویدادهای مختلف علمی و پژوهشی ایران همواره پیشگام است که این پیشگامی باید در معیشت و رفاه خانواده‌ها نیز بخوبی پدیدار شود.

دشتی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف باید در تصمیم‌گیری‌های خود رضایت مردم را مورد توجه قرار داده و از لحاظ تصمیم‌های فزونی‌بخش مشکلات مردم اجتناب کنند.

وی یادآورشد: گاهی نارضایتی ناشی از نوع برخوردها است تا جایی که برخی از مردم تا واسطه نداشته باشند مشکلات آنها در دستگاه‌ها و بیمارستان‌ها بخوبی حل نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: از بعد اقتصادی گرچه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی باید حذف شود ولی در کنار آن باید تمهیدات لازم برای رفاه و آسایش مردم مدنظر باشد تا از تحمیل فشار مضاعف به مردم جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: در پارس جنوبی و نیروگاه اتمی بوشهر متخصصان داخلی بخوبی با بهره‌گیری از روحیه جهادی، پیشرفت را نشان دادند.

دشتی ادامه داد: این پیشرفت‌ها نشان دهنده این است که هر جا روحیه جهادی وجود داشته بهترین نتیجه ممکن محقق شده است.

دشتی همچنین با گرامیداشت سالروز وفات ام البنین اظهارداشت: این مناسبت به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا معرفی شده است که رمز بقا جامعه نیز ماندگاری روحیه جهاد، ایثارگری و شهادت طلبی است.

وی گفت: لازمه تحقق این موضوع نیز توجه به خانواده‌های شهدا و ایثارگر است و تکریم جایگاه آنان است.

دشتی همچنین با گرامیداشت ۲۷ دی سالروز شهادت نواب صفوی گفت: این شهید تجسمی از اخلاص، غیرت و دینداری بود که باید همواره جایگاه و منزلت این شهید والامقام پاس داشته شود.

وی با اشاره به ضرورت وجود غیرت دینی در بین افراد جامعه اضافه کرد: حماسه‌های جبهه و جنگ نیز بخاطر غیرت دینی بود که این صفت حیات‌بخش باید در جامعه تقویت شود.

برازجان

امام جمعه برازجان در خطبه های نمازجمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان با اشاره به به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه معدوم گفت: از علل و زمینه های سقوط پهلوی نوکری و سرسپردگی کامل شاه به امریکا ، استبداد و دیکتاوری بلامنازع شاه و مبارزه علنی رژیم شاه با شعائر و آموزهای دینی و مرجعیت و روحانیت و دوستی با اسرائیل و رژیم آپارتاید نژادپرست و فروش نفت به آنها بود.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود:انقلاب ایران اسلامی یک انقلاب دینی بود نه انقلاب سکولار است ، دشمن با اسلام سیاسی مخالف است نه اسلام سکولار و پایبندی به اصول انقلاب موجب پیشرفت ما می شود.

وی در ادامه به مشکلات شهرک صنعتی برازجان نیز اشاره داشت و گفت: شهرک های صنعتی می توانند موتور محرک اقتصادی ملی و منطقه ای باشند و تمرکز بنگاه ها در شهرک های صنعتی هزینه کمتر و بازده بیشتر و تخصصی تر از امکانات را در پی دارد.

امام جمعه برازجان بیان داشت: توسعه صنایع و حمایت از آنها نقش موثری در خنثی سازی تحریم های ظالمانه دارد و در شرایط کنونی باید به تولید کنندگان و صنعتگران به عنوان افسران جنگ اقتصادی نگاه کرد و مسئولان مربوطه اعم از استانی و شهرستانی بویژه شرکت شهرک های صنعتی و اداره صمت نهایت همکاری و حمایت از آنها را داشته باشند .

مصلح تامین و توسعه زیرساخت های شهرک اعم از زمین مورد نیاز ، برق و آب و تلفن و راه دسترسی و تسهیل و تسریع در روند صدور مجوز های لازم و تامین سرمایه در گردش با نرخ مناسب و پذیرفتن محل فعالیت واحد صنعتی به عنوان وثیقه پرداخت تسهیلات و حذف اخذ مالیات بر ارزش افزوده از جمله راهکارهای حمایت از صنعت گران است.

اهرم

امام جمعه موقت اهرم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با اشاره به سالروز وفات حضرت ام ‏البنین(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهداء گفت: مادران و همسران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند، باید این عزیزان را تکریم و احترام کرد و خدای نکرده کاری نکنیم که خلاف میل شهدا باشد.

حجت الاسلام اصغر صفری اضافه کرد: خانواده های معظم شهداء با الگوگیری از حضرت ام النین (س) فرزندانی را تربیت کردند که برای حفظ اسلام و نظام جانشان را تقدیم کردند.

وی با اشاره به سالروز فرار شاه در ۲۶ دی ماه بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی منوط به فرار شاه از کشور شد هرچند این فرار گام مهمی برای انقلابیون بود اما این پیروزی در تحولات مهمی ریشه داشت که در دل مردم انقلابی ایران ایجاد شده بود

وی یادآور شد: دولت مردان آمریکا از اوایل انقلاب دچار اشتباهات محاسباتی در خصوص نظام اسلامی شدند که تاکنون هم ادامه دارد.

صفری عنوان کرد: با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن هنوز ملت ایران را نشناخته است هنوز هم دنبال تکرار اشتباهات خود است گرچه دشمن فعالتر از گذشته در حال توطئه علیه کشور و نظام اسلامی است اما هوشیاری ملت با حضور در تشیع سردار دلها تمام محاسبات انها را برهم ریخت.

امام جمعه اهرم ادامه داد: امروز مهمترین ابزار دشمن جنگ رسانه‌ای است که در ماه ها و روز های اخیر به اوج خود رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان