استاندار: وحدت لازمه تحقق توسعه گلستان است


استاندار: وحدت لازمه تحقق توسعه گلستان است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت که آرامش،  امنیت و وحدت لازمه تحقق هر پیشرفت و توسعه است و نخبگان وظیفه دارند برای اتحاد و همدلی در این استان کوشاتر باشند.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه عصر روز جمعه در دیدار با نخبگان شهرستان آق قلا اظهارداشت : گلستان سمبل اتحاد، برادری و برابری در کشور است و نباید اجازه داد این وحدت خدشه دار شود.
وی به بازدید خود از مناطق کم برخوردار آق قلا اشاره و اضافه کرد: طی توافق با بنیاد علوی، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال خرد خانگی و کسب و کارهای کوچک در شهرستان آق قلا اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی قرارگاه محرومیت زدایی در منطقه انبارالوم و وشمگیر این شهرستان شکل خواهد گرفت تا سرعت خدمت رسانی شتاب گیرد.
استاندار تصریح کرد: علاج بخشی سد وشمگیر در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دولت مطرح خواهد شد.
زنگانه اظهارداشت : استمهال وام های کشاورزی در دستور کار قرار دارد که با پیگیری نماینده محترم برطرف خواهد شد.
وی افزود: در موضوع پتروشیمی رفع موانع حقوقی شتاب خوبی گرفته و موضوع سرمایه‌گذار طی سفر هیات دولت به استان برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد : توسعه فاز یک مرکز لجستیک اینچه برون، تکمیل مرکز تشخیصی اسب، انتقال و شیرین سازی آب از جمله موضوعاتی است که در سفر مطرح خواهد شد.
استاندار گلستان با بیان این که اتمام سد آقدکش و توسعه شهرک صنعتی در دستور کار قرار دارد، گفت: پیست اسب دوانی گنبد و آق قلا ظرفیت بسیار ویژه ای است که موضوع تفویض اختیارات به استان در حال پیگیری است تا بتوانیم هرچه سریعتر مشکلات موجود را برطرف کنیم.
زنگانه ادامه داد : خودکفایی عطاآباد یکی از الگوهای موفقی است که باید علاوه بر حفظ آن به عنوان یک طرح موفق، در سایر روستاها نیز پیاده‌سازی شود.
استاندار گلستان همچنین با خانواده شهیدان حبیب لی در آب در دیدار کرد. شهید اراز محمد حبیب لی در تاریخ ۲ آبان ۱۳۷۳ در مهاباد و شهید عبدالرحمان حبیب لی در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۶۶ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل شدند.
استاندار گلستان همچنین در نماز جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا حضور یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس