حسن خلق لازمه امور تربیتی و مدیریتی است


حسن خلق لازمه امور تربیتی و مدیریتی است

مشاور وزیر ارشاد گفت: در امور تربیتی و مدیریتی حسن خلق اهمیت دارد، زیرا اخلاق خوب رشته های محبت را استوار می کند و هر مربی و مدیری باید محبت عملی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی فعالان طرح چهره به چهره که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به آغاز طرح چهره به چهره از سال ۸۰ با همکاری ستاد اقامه نماز و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: نسل جوان و نوجوان در معرض بمباران شبهات دینی و فرهنگی قرار دارند و در راستای طرح چهره به چهره به این هجمه ها پاسخ داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پاسخ به سوالات دانش آموزان را نباید محدود به برنامه های رسمی آموزش و پرورش و صدا و سیما و ارشاد اسلامی کنیم، افزود: نسل جوان و نوجوان ما فطرت پاک دارند، اما در معرض خطر هستند و باید طرح های تربیتی چهره به چهره را افزایش دهیم.

رئیس شورای سیاستگذاری طرح چهره به چهره وزارت ارشاد، با اشاره به حضور بالغ بر ۲۰۰۰ مربی در طرح چهره به چهره، عنوان کرد: تاکنون ۲۰ هزار دانش آموزان ۱۱ تا ۱۸ سال که در گروه سنی ویژه ای هستند، در طرح مذکور شرکت کردند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی، با بیان اینکه بیش از ۵۰۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور داریم، گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی همواره مورد توجه رهبر انقلاب قرار داشته و لذا ایشان همه دستگاه ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مامور کردند تا برای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند.

وی هدف از اجرای طرح چهره به چهره وزارت ارشاد را کاهش آسیب های اجتماعی دانست و بیان کرد: طرح چهره به چهره را در قالب «چکامه»(کاهش آسیب های اجتماعی محله ها) دنبال کردیم و طی دو سال اخیر این طرح با شتاب اجرایی می شود.

مشاور وزیر ارشاد، با تاکید بر لزوم پیشگیری از طلاق و اعتیاد و... در قالب طرح مذکور، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، طرح چهره به چهره گیلان می تواند به الگوی ملی تبدیل شود.

وی مولفه های طرح چهره به چهره چکامه را قابل بهره برداری در حوزه های تربیتی و مدیریتی دانست و تصریح کرد: مهمترین ویژگی یک مربی و یک مدیر اخلاص است، یعنی باید کارها را برای رضای خدا انجام دهیم تا آثار و برکات آن ماندگار شود؛ همچنین نباید دنبال اجر و تشکر دیگران باشیم.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی، محبت و دلسوزی را لازمه امور تربیتی و مدیریتی دانست و عنوان کرد: یک مربی یا یک مدیر باید با زیرمجموعه با ارباب رجوع خون با محبت رفتار کند. در واقع اگر محبت و دلسوزی به مخاطب منتقل شود، مشکلات حل می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری طرح چهره به چهره وزارت ارشاد، محبت را عامل تحکیم خانواده و تربیت صحیح فرزندان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در امور تربیتی و مدیریتی حسن خلق نیز اهمیت دارد، زیرا اخلاق خوب رشته های محبت را استوار می کند و هر مربی و مدیری باید محبت عملی داشته باشد.

وی تقویت علم و ایمان را از آموزه های قرآنی دانست و یادآور شد: در بحث های تربیتی و مدیریتی مسئله یادگیری باید در دستور کار قرار گیرد و دائما در حال یادگیری باشیم و چشم اندازها را در نظر بگیریم.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی، رمز موفقیت یک مربی و یک مدیر را عبور از موانع و سختی ها دانست و خاطرنشان کرد: استقامت و پایداری در برخورد با مشکلات باید در راه خدا باشد؛ نه خودخواهی ها.

وی عمل به گفتار و عدم تبعیض بین مخاطبان را از دیگر سرمایه های تربیتی و مدیریتی دانست و اظهار کرد: نظم یکی از مصادیق برجسته تقواست و لذا بسیاری از مشکلات ناشی از بی نظمی است و لذا مربیان و مدیران آراستگی و وارستگی را در دستور کار قرار دهند و نعمت شماری داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟