نفرات برتر5 وزن دوم کشتی قهرمانی کشور مشخص شدند


نفرات برتر5 وزن دوم کشتی قهرمانی کشور مشخص شدند

گرگان- ایرنا - نفرات نخست پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور شامگاه روز جمعه در سالن امام خمینی (ره ) مجموعه ورزشی شهر گرگان مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور و چرخه اول از انتخابی تیم ملی در اوزان دوم با حضور ۱۹۷ کشتی‌گیر از روز پنجشنبه در سالن امام‌ خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان آغاز شد که نفرات قهرمان و برتر پنج این اوزان به شرح زیر مشخص شدند.

وزن ۶۱ کیلوگرم:

در این وزن محمدباقر یخکشی از مازندران به مصاف داریوش حضرت‌قلی‌زاده از خراسان شمالی رفت و در حالی که چهار ثانیه به پایان این کشتی مانده بود و نتیجه سه بر سه مساوی بود، حضرت‌قلی‌زاده با یک حرکت فن و بارانداز چهار امتیاز گرفت و در همان لحظه شانه‌های یخکشی را با تشک آشنا کرد و توانست مدال طلا را کسب و قهرمان شود.

در مسابقه اول رده‌بندی این وزن محمد ملکی از آذربایجان شرقی بر روی تشک حاضر نشد و حریفش مجید داستان از تهران الف با حضور بر روی تشک دستش از سوی داور به عنوان برنده بالا رفت و سوم شد.

همچنین در دومین مسابقه رده‌بندی همین وزن سعید انوری از همدان الف به مصاف محمد نامجومطلق از گیلان رفت که در پایان سعید انوری با نتیجه ۱۱ بر چهار به پیروزی رسید و به مقام سوم مشترک رسید.

وزن ۷۰ کیلوگرم:

در فینال این وزن اکبر فضلی و مهدی یگانه‌جعفری هر ۲ کشتی‌گیر از مازندران (مازندران و مازندران الف) به مصاف هم رفتند که در پایان یگانه‌جعفری با نتیجه نزدیک و حساس ۶ بر ۵ به پیروزی رسید و به مقام قهرمانی دست یافت و فضلی به مدال نقره قناعت کرد.

در مسابقه اول رده‌بندی این وزن یوسف کامرانی در همدان توانست در همان سه دقیقه اول با نتیجه ۱۰ بر صفر از عزت‌الله لشگربلوکی کشتی‌گیر گلستانی امتیاز بگیرد و برنده شود و به مقام سوم مشترک برسد.

در دومین مسابقه رده‌بندی این وزن امیرمحمد یزدانی از مازندران رفت به روی تشک رفت، اما حریفش امیرحسین مقصودی از توابع تهران روی تشک حاضر نشد و یزدانی به مقام سوم مشترک رسید.

وزن ۷۹ کیلوگرم:

علی سوادکوهی از مازندران الف در مقابل بهمن تیموری از کرمانشاه قرار گرفت که در پایان این کشتی علی سوادکوهی در یک مسابقه حساس و نزدیک با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و به مقام قهرمانی در این وزن دست یافت.
در مسابقه رده‌بندی نخست این وزن مصطفی قیاسی از لرستان الف بر روی تشک آمد، اما به علت حاضر نشدن حریفش علی شکوری از مازندران، قیاسی به مقام سوم مشترک رسید.

در مسابقه دوم رده‌بندی همین وزن، حمیدرضا زرین‌پیکر از تهران الف به مصاف محمدحسین نوروزیان از کردستان رفت که در پایان زرین‌پیکر با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید و دیگر مدال برنز این وزن را به خود اختصاص داد.

وزن ۹۲ کیلوگرم:

برای فینال این وزن امیرحسین فیروزپور از مازندران الف در برابر احمد بذری دیگر کشتی‌گیر مازندرانی قرار گرفت که این مسابقه را با نتیجه ۹ بر هفت به سود فیروزپور از مازندران به پایان رسید.

در مسابقه نخست رده‌بندی این وزن مهدی حاجیلوبیان از همدان به مصاف امیر محمدی از خراسان شمالی که در در ۴۸ ثانیه پایانی، محمدی به علت مصدومیت از ناحیه زانوی پای راست از ادامه رقابت انصراف داد و حاجیلوبیان در حالی که هفت بر صفر جلو بود، برنده این مسابقه اعلام شد.

در مسابقه دوم رده‌بندی همین وزن نیز عادل حق‌بین از گیلان در برابر سبحان اصفری از گلستان قرار گرفت که اصغری قبل از پایان این بازی و ۳۰ ثانیه آخر با امتیاز ۱۲ بر ۱۰ به عنوان برنده اعلام شد.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:

در مسابقه فینال یدالله محبی از کرمانشاه و مهدی هاشمی از مازندران الف روز تشک رفتند و در حالی که یک دقیقه و ۴۷ ثانیه به پایان این مسابقه باقی مانده بود و محبی با حساب ۷ بر یک از حریف خود جلو بود، او را ضربه فنی کرد و برنده مسابقه اعلام شد.

مسابقه اول رده‌بندی این وزن محمد علی‌تبار از گلستان و محمد مرادی از کرمانشاه برگزار شد که در پایان مرادی با نتیجه ۲ بر صفر برنده و به مدال برنز رسید.

برای دومین مسابقه رده‌بندی این وزن علیرضا کرزبر از لرستان الف بر روی تشک حاضر شد، اما حریفش امین طاهری از تهران الف روی تشک نیامد و کرزبر برنده این مسابقه اعلام شد.

در مسابقه فینال وزن ۹۲ کیلوگرم بین بذری و فیروزپور داور مسابقه ۲ امتیاز برای بذری درخواست کرد که قاضی و رییس تشک با آن موافقت کردند، اما پس از آن مربی تیم مازندران درخواست بازبینی را دارد که در بازبینی رای تغییر و ۲ امتیاز به فیروزپور داده شد که باعث شد درگیری بعد از مسابقه در سالن ایجاد شود.

برخی از تماشاگران پس از سوت پایان این مسابقه، برخی از تماشاگران تلاش داشتند خود را به جایگاه داوران برسانند و درگیری ایجاد کنند که با حضور به موقع نیروی انتظامی، از رفتن این افراد جلوگیری شد.

استاندار گلستان به همراه تعدادی از معاونین و مشاورین خود، فرمانده سپاه نینوا گلستان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان، رییس کل دادگستری گلستان و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی در مسابقات فینال این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند.

بعد از پایان این مسابقه درگیری شدیدی بین تماشاگرانی که از استان‌های دیگر آماده بودند با نیروی انتظامی رخ داد که باعث شد تا پرسنل نیروی انتظامی برای متفرق کردن تماشاچیان از سپری فلفل در سالن استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی