هدف کشورهای 1+4 احیای توافق هسته ای و لغو تحریم هاست


هدف کشورهای 1+4 احیای توافق هسته ای و لغو تحریم هاست

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در پیامی توییتری نوشت: با پیشرفت در مذاکرات وین، مخالفان آن فعال‌تر شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: باید اعلام کنم که با پیشرفت در مذاکرات وین، آنهایی که از مخالف این مذاکرات و توافق هسته ای هستند، فعالانه تر و تحریک آمیزتر در فضای عمومی دست به کار شده اند.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: هدف بیشتر کشورها از جمله ۱+۴ احیای توافق هسته ای و لغو تحریم هاست. ادعاهای مخالفان برجام تاسف برانگیز و بی‌معنی است.

سرگئی لاوروف هم امروز اعلام کرد مذاکره‌کنندگان مجربی در وین حضور دارند که جزئیات دقیقی را مورد بررسی قرار داده‌اند و پیشرفتی که حاصل شده بسیار زیاد است و امیدواریم همین روند ادامه یابد و توافق حاصل شود.

وزیر خارجه روسیه از ایران خواست با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و از کشورهای غربی نیز خواست تنش روانی ایجاد نکنند زیرا دیپلماسی خالص مورد نیاز است.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات بر لغو تحریم‌های آمریکا معطوف شده است. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲، اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده اند تنها در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها تهران حاضر به اجرای کامل برجام است. همچنین ایران حاضر به مذاکره درباره سایر موضوعات از جمله برنامه موشکی خود با کشور‌های غربی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق