هزار و 100دستگاه تراکتور در شیروان پلاک‌گذاری شد


هزار و 100دستگاه تراکتور در شیروان پلاک‌گذاری شد

بجنورد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: طی 9 ماهه امسال حدود هزار و 100 دستگاه تراکتور در این شهرستان پلاک گذاری شده است.

حسن ایزانلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تسهیل در دریافت سهمیه سوخت یکی از مزایای پلاک گذاری است.

وی به برخی مزایا و اهداف اجرای این طرح اشاره و اضافه کرد: بررسی مکانیزه ترددی این ماشین آلات، ساماندهی نقل و انتقال تراکتورها به منظور دریافت برگ سبز همانند خودروهای سواری، پایش و تسهیل در صدور سهمیه سوخت از جمله مزایا و اهداف اجرای این طرح است.

ایزانلو افزود: این شهرستان دارای ۲ هزار و ۹۵۴ دستگاه ترارکتور است که تاکنون ۲ هزار و ۷۵ دستگاه پلاک گذاری شده و ۸۷۹ دستگاه فاقد پلاک است که ۲۴۵ پرونده پلاک گذاری تشکیل شده، ۷۵ دستگاه تراکتور توسط پلیس راهور بازدید و ۶۰ دستگاه پلاک شده( در سایت ثبت نشده) صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: پیش از این پلاک‌گذاری تراکتورها فقط با عمر ۱۳ سال در دستور کار بود که هم اینک تا عمر ۲۵ سال ارتقا یافته است که تأمین سوخت تراکتور و نیروی محرکه و واحدهای تولیدی نقش بسزایی در رونق و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی به همراه دارد.

ایزانلو از همه دارندگان ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتور داران خواست با مراجعه به شعب‌های نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی در این زمینه اقدام کنند و در تلاش هستیم به زودی همه تراکتورها پلاک گذاری شوند تا در زمینه دریافت سوخت با مشکل مواجه نشوند.

شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار کشتزار دارد که برای کشت این سطح از ۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

در شهرستان شیروان هم اکنون ۱۵ دستگاه کمباین، حدود ۳ هزار دستگاه تراکتور و بیش از ۱۲ هزار دیگر ادوات کشاوزی وجود دارد.

شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!