کشتی‌گیر شیروانی قهرمان کشتی آزاد کشور شد


کشتی‌گیر شیروانی قهرمان کشتی آزاد کشور شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: داریوش حضرتقلی زاده قهرمان کشتی آزاد کشور و انتخابی تیم ملی شد.

سید عباس سیدیان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: داریوش حضرتقلی زاده کشتی گیر شیروانی در یک کشتی زیبا با ضربه فنی محمد باقر یخکشی قهرمان جام تختی وعضو سابق تیم ملی را شکست داد و قهرمان کشتی آزاد کشور در وزن ۶۱ کیلوگرم شد.

وی خاطرنشان کرد: داریوش روز گذشته با شکست حریفانی از خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، مازندران و تهران به فینال وزن ۶۱ کیلوگرم رسید.

سیدیان اضافه کرد: این کشتی گیر شیروانی، در رقابت های روز گذشته، «مجید داستان» و «محمد رمضان‌پور» دو کشتی گیر مدعی وزن ۶۱ کیلو را از پیش روی خود برداشت تا بی مهری جدول مسابقات نیز نتواند مانعی برای رسیدن به فینال قهرمانی کشور باشد.

حضرتقلی زاده تنها کشتی گیر از خراسان شمالی است که در این رقابت ها به فینال اوزان ده‌گانه راه یافت.

در این رقابت‌ها کشتی‌گیران ۳۱ استان به همراه تیم‌های قشم، کیش و اروند حضور دارند و به مدت سه روز در گلستان با هم رقابت کردند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم این رقابت‌ها ۳۶ کشتی‌گیر، در وزن ۶۵ کیلوگرم ۴۰ کشتی گیر، در وزن ۷۴ کیلوگرم ۴۱ کشتی‌گیر، در ۷۶ کیلو گرم ۴۰ کشتی‌گیر و در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز ۳۳ کشتی‌گیر به روی باسکول رفتند.

در مجموع پنج وزن نخست این دوره از رقابت‌ها ۱۹۰ کشتی‌گیر با هم به رقابت پرداختند.

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی، نفرات اول این مسابقات به طور مستقیم راهی رقابت های آسیایی خواهند شد، نفرات دوم و سوم در جام تختی کشتی خواهند گرفت و بقیه نفرات از امکان حضور در رقابت های انتخابی جام تختی برخودار خواهند بود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش