پویش خجالت نداره در مشهد پایان یافت


پویش  خجالت نداره  در مشهد پایان یافت

مشهد- ایرنا- پویش خجالت نداره که با هدف انگ‌زدایی از بیماران اعصاب و روان، به‌ویژه در دوران کرونا از اول دیماه جاری در مشهد آغاز شده بود، شامگاه جمعه‌ به کار خود پایان داد.

مسوول برپایی پویش "خجالت نداره"، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این پویش با هدف انگ‌زدایی از بیماران روحی و روانی از ابتدای دیماه امسال در سه نوبت در مناطق مختلف شهر مشهد شامل "بازار فردوسی، پارک ملت و برج آرمیتاژ" برگزار شد.
دکتر محبوبه اسلام زاده افزود: در قالب این پویش ویزیت روانپزشکی مراجعان توسط استادان برجسته روانشناس و روانپزشک و ارجاع افراد دچار اختلال روانپزشکی به مراکز درمانی ویژه انجام شد.
عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: برپایی کارگاه آموزشی در حوزه سلامت روان، توزیع پمفلت های آموزشی و ارائه تست های غربالگری روانپزشکی از دیگر برنامه های این پویش‌ بود.
وی گفت: هدف اصلی پویش خجالت نداره، انگ زدایی از بیماریها و اختلالات روانپزشکی و همچنین ارتقای سواد سلامت روان مردم بود.

دکتر اسلام زاده، اختلالات روانپزشکی را از پیامدهای بحران کرونا در برخی از مبتلایان ذکر کرد و گفت: بیماری‌های روحی و روانی اغلب می‌توانند مسایل جسمی ما را تحت تاثیر قرار داده و ایجاد بیماری کنند که به آنها بیماری های "روان تنی" گفته می شود.
وی بیان کرد: این پویش با همکاری معاونت بهداشتی و گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان نظام پزشکی مشهد، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و با حضور فعال دانشجویان پزشکی مشهد برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا