مازندران فاتح رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور شد


مازندران فاتح رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور شد

گرگان - ایرنا - تیم کشتی آزاد مازندران با کسب به عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور و چرخه اول انتخابی تیم ملی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی از روز چهارشنبه با حضور ۳۸۷ کشتی‌گیر از ۳۱ استان در قالب ۴۳ تیم در اوزان ۱۰ گانه (۵۲، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۷، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم) آغاز شد که بعد از انجام ۴۴۷ کشتی در ۹ دور، مازندران الف با ۴ مدال طلا، ۲ نقره و کسب ۱۶۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم تهران الف با یک طلا و ۴ برنز و مجموع ۱۰۳ امتیاز دوم شد.

همچنین کرمانشاه الف با یک طلا، یک نقره و یک برنز با ۸۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

تیم گلستان با سه برنز و ۵۸ امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت.

محسن کاوه، بهروز یاری، مجید خدایی، مصطفی میرعمادیان و بهنام احسان‌پور به عنوان اعضای کمیته فنی این مسابقات بودند.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز بعنوان عضو کمیته فنی بر این رقابت‌ها نظارت داشت.

در این پیکارها مصطفی حسین‌خانی آزادکار المپیکی ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم در مسابقات حضور نداشت و برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند وی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده اما به نظر می‌رسد که او قصد دارد در انتخابی جام جهانی پهلوان تختی کارش را در چرخه انتخابی تیم ملی آغاز کند.

یکی دیگر از مدعیان تیم ملی کشتی آزاد «علیرضا کریمی» است که بعد از ناکامی برای دومین میدان المپیکی در توکیو، حضور پررنگی در میادین نداشت و تنها در مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد به همراه تیم شرکت داروسازی سهند ارس حضور یافت که شکست او در وزن ۹۲ کیلوگرم مقابل امیرحسین فیروزپور که عضو تیم فولادین ذوب آمل بود، حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد.

از دیگر نکات این مسابقات حضور امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ در وزن ۶۵ کیلوگرم است که به دلیل تغییر وزن به ۷۰ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشور حضور یافته است.

اما در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری، ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی، مجید داستان و محمد رمضان‌پور، ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی، ایمان صادقی و حسن مرادقلی، ۷۰ کیلوگرم امیرحسین مقصودی، امیرمحمد یزدانی و مهران شیخی، ۷۴ کیلوگرم حامد رشیدی، عرفان الهی، سعید داداش‌پور، محمدرضا سرگو، جمال عبادی، ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی‌پور، عزت‌الله اکبری، سجادی غلامی، ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی، حسین شهبازی، احمد بذری، سینا غلامی، مهدی حاجیلوییان، ۹۷ کیلوگرم مرصاد مرغزاری، حسین رمضانیان، علی شعبانی و دانیال شریعتی و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز یدالله محبی، امیررضا امیری، امین طاهری و علی اکبرپور از چهره‌های شناخته شده و مدعی بودند.

بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی، تنها ۶ مدال‌آور رقابت‌های جهانی نروژ از حضور در این رقابت‌ها معاف هستند و سایر کشتی‌گیران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی باید در این مسابقات که بدون ارفاق وزن برگزار شد، شرکت کردند و نفراتی که از این مسابقات معاف نیستند در صورت غیبت از چرخه انتخابی تیم ملی کنار گذاشته شدند.

نفر اول ضمن باقی ماندن در چرخه انتخابی تیم‌ ملی، مستقیما به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.

نفرات دوم و سوم مشترک در چرخه باقی خواهند ماند و مجوز حضور مستقیم در جام‌تختی را به دست خواهند آورد.

به سایر کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های قهرمانی کشور در جمع نفرات اول تا سوم قرار نگیرند، این مجوز داده خواهد شد تا در رقابت‌های انتخابی جام‌تختی حضور پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر