استاندار مرکزی: قند شازند در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود


استاندار مرکزی: قند شازند در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: کارخانه قند شازند، هویت اقتصادی و اجتماعی این شهرستان است که در این راستا نشست‌های متعددی با مسئولان ذیربط برگزار شده و در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود. 

" فرزاد مخلص الائمه" عصر جمعه در جریان سفر به شهرستان شازند در جمع خبرنگاران افزود: این شهرستان از شهرهای مهم، جدی، اثرگذار در اقتصاد، صنعت و کشاورزی است و مردمان بسیار نجیی دارد که باید حقوقشان تامین و رعایت شود.
وی تاکید کرد: از جمله برنامه های امروز، بازدید از کارخانه قدیمی قند شازند بود و توضیحات کامل این کارخانه را در مصاحبه‌هایی ارائه کردیم و اقداماتی نیز در حال پیگیری است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: کارخانه قدیمی قند شازند، باید از این حالت که دل هر بیننده‌ای را به درد می آورد و از بین رفته، خارج شود.

وی بیان کرد: تمام تلاش و ظرفیتی که در استانداری، ادارات کل دستگاه‌های ذیربط وجود دارد و همچنین نشست‌های متعدد با مدیر بنیاد مستضفعان داشتیم و معاون هماهنگی امور اقتصادی به صورت مشخص مامور پیگیری این موضوع است که در این راستا با سرمایه گذارانی نیز صحبت شده و اقداماتی نیز در حال پیگیری است و امید است خبرهای خوشی در آینده‌ای نزدیک به مردم بدهیم.
مخلص الائمه ادامه داد: در این نشست مدیران آموزش و پرورش شهرستان شازند نیز حضور یافتند و گزارش عملکردشان را اخذ کردیم و با مشکلات اختصاصی آموزش و پرورش نیز در این منطقه از نزدیک مواجه شدیم که نیاز است برخی مسائل با فوریت دنبال شود.

وی تصریح کرد: وجود مدارس کانکسی و همچنین مدارس مختلط ابتدایی و کمبود برخی امکانات همچون اینترنت که معتمدین مطرح کردند، قابل پذیرش نیست و این موارد باید با جدیت دنبال شود.
استاندار مرکزی بیان داشت: بیشتر مسئولان بر این امر واقف هستند که اکنون بالغ بر ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در این استان و برخی نیز در شهرستان شازند است و طرح‌هایی که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد در اولویت دولت است.
مخلص الائمه یادآور شد: در سفر قریب الوقوع رییس جمهور هم این موارد مطرح می‌شود و در نشست‌های هماهنگی پیش از سفر و همچنین ضمن سفر تا زودتر این طرح‌های نیمه تمام عمرانی تکمیل شود و سیاست دولت نیز تا این لحظه کلنگ زنی طرح‌های جدید نیست تا طرح‌های قدیمی تعیین تکلیف شود.

استاندار مرکزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم حضور بدون واسطه و مستقیم مدیران در میان مردم است و این راهبرد در استان مرکزی هم پیگیری می شود و به تمام مدیران هم ابلاغ کردیم راهبرد پشت میز نشینی به راهبرد حضور بی تکلف و مستقیم تغییر یابد.
مخلص الائمه بیان داشت: در این نشست شنوای مشکلات مردم بدون واسطه بودیم و مشکلاتی که پیرامون مباحث تعارض مالکیت با حوزه اوقاف وجود دارد و همچنین مسائلی در حوزه منابع طبیعی و در خصوص تامین منابع آبی شهر و شهرستان و همچنین مسائل حوزه اشتغال توسط معتمدین ارائه شد.
وی افزود: پاسخ برخی موارد توسط مدیرانی که در این نشست حضور داشتند ارائه شد و مقرر شد مباحثی برای اتخاذ تصمیم از فرمانداری شازند به استانداری منعکس شود و از سوی ادارات کل استان به اداره شهرستان منعکس و در چارچوبی دنبال شود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: انتظار از همکارانمان در حوزه اداره شهرستان این است که مشکلات مردم را نخست بلا واسطه بشنوند و هر آنچه قابل اجرا است با شکست بوروکراسی دنبال کنند تا نتیجه بگیرند و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند.
مخلص الائمه یادآور شد: ممکن است در برخی موارد قانون اجازه احقاق موضوعی را ندهد و یا حق قابل تحقق نباشد و عمدتا مردم نیز در این مواقع توضیحاتی که قانع کننده و مستند و مستدل باشد را می پذیرند.
وی افزود: اما خیلی از موارد قابل حل است و بسیاری از مشکلات که مطرح می‌شود ریشه دار است و یک شبه ایجاد نشده و شاید ریشه های چندصدساله در این منطقه دارد ک باید این موارد با فوریت دنبال شود و در خواست این است که هیچ موردی در فرآیند بوروکراسی اداری و دیوان سالاری در استان مرکزی گیر نکند و بهانه ای نباشد که منتظر دستور هستند چرا که این موارد را از هیچ دستگاه اداری را نمی پذیریم‌.

مخلص الائمه تصریح کرد: باید رسیدگی به مشکلات مردم به گونه‌ای باشد که در واقع مدیران دستگاه‌های اجرایی احساس کنند مشکلات خودشان است و مسیر را باید برای مردم دنبال کنند تا مشکلات انباشت نشود و ما بتوانیم در دستگاه‌های اجرایی به مسائل مهمتر و جدی تری برای توسعه، عمران و آبادانی استان مرکزی برسیم.
استاندار مرکزی گفت : این مهم نیز با جدیت در حال پیگیری است که مسائل از سمت مرکز استان به سمت شهرستان‌ها توسعه یابد چرا که وظیفه نخست هر دولت و حکومتی، تامین و تضمین عدالت است و به لحاظ تحقق این موضوع باید شهرستان‌های استان و شهرهای شهرستان‌ها و بخشهای دور افتاده، دقیقا مثل شهرهای بزرگ استان و شهرستان با لحاظ عدالت دیده شود.
مخلص الائمه افزود: موارد متعددی در روزهای گذشته بوده که برخی اعتبارات مرکز استان را لغو و فسخ کردیم و به شهرستان‌های استان اختصاص دادیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان