جشنواره عمار دوازدهم در نقطه پایان/ برگزیدگان معرفی شدند


جشنواره عمار دوازدهم در نقطه پایان/ برگزیدگان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «اختتامیه دوازدهمین جشنواره مردمی عمار» پس از پخش کلیپ «عاشق شوید» به کارگردانی سید علی حسینی و تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد.در ادامه کلیپی از افتتاحیه و فعالیت «دوازدهمین جشنواره مردمی عمار» پخش شد. بخش اول برگزیدگان جشنوارهدر بخش اول تقدیر‌های اختتامیه «دوازدهمین جشنواره مردمی عمار» با...

جشنواره عمار دوازدهم در نقطه پایان/ برگزیدگان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «اختتامیه دوازدهمین جشنواره مردمی عمار» پس از پخش کلیپ «عاشق شوید» به کارگردانی سید علی حسینی و تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد.

در ادامه کلیپی از افتتاحیه و فعالیت «دوازدهمین جشنواره مردمی عمار» پخش شد.

بخش اول برگزیدگان جشنواره

در بخش اول تقدیر‌های اختتامیه «دوازدهمین جشنواره مردمی عمار» با اجرای محمدرضا شهبازی و همراهی مادر شهید مدافع حرم شیبانی و خانواده شهید پاشاپور، لوح افتخار در بخش نهضت جهانی مستضعفین، مستند «داستان‌های فوتبال:رقصنده با گرگ‌ها» به کارگردانی مهدی افضل زاده رسید و هیچ اثری شایسته دریافت فانوس از سمت هیئت داوران شناخته نشد.

در بخش مدافعان حرم لوح افتخار به «آقای اصغر اکبر من» احمد عبدالرحیمی و «ژنرال» مهرداد یوسفی تعلق گرفت.

فانوس این بخش به «محاصره ۳۶۰ درجه» به کارگردانی حامد هادیان رسید.

در بخش حافظه ملی به دلیل خلاقیت سوژه درست لوح افتخار به مستند «نائب الامام» به کارگردانی محمدعلی یزدانی لوح افتخار تعلق گرفت.
لوح افتخار دیگر این بخش به دلیل شهامت در سوژه به مستند «جستجوگر» به کارگردانی محمدمهدی ابراهیمی نصر اهدا شد.

فانوس بخش مستند حافظه ملی به دلیل انتخاب سوژه فراموش شده به «پسر طلایی» به کارگردانی عباس وعاج تعلق گرفت.

وعاج پس از تشکر از هیئت داوران هدیه خود را به همه شهیدان گمنام اهدا کرد.

در بخش مستند تاریخ فرهنگی، به دلیل ترسیم چهره چندبعدی نزدیک به واقعیت حاج قاسم به مستند «آورتین» به کارگردانی حسن وزیرزاده لوح افتخار تعلق گرفت.

لوح افتخار دیگر این بخش به دلیل توجه ویژه و کمتر دیده شده زنان ایثارگر، به مستند «زنان جبهه شمالی» به کارگردانی محمد مجیدپور تعلق گرفت.

فانوس بخش مستند تاریخ فرهنگی از سمت هیئت داوران به دلیل نوآوری در پرداخت و به خدمت گرفتن فرم در جهت محتوا، به مستند «کد ۰۲۴» به کارگردانی عبدالرضا رحمانی نسب تعلق گرفت.

در این بخش از برنامه و پس از بخش اول تقدیر‌های «دوازدهمین جشنواره مردمی عمار» رضا برجی گفت: «مستند فقط دست گرفتن دوربین و بدون درنظر گرفتن ابتدا و انتها نیست، فرم در کار‌ها بسیار مهم است و بایستی درباره آن مطالعه شود. ما در طول یک دهه از بیانیه مهم رهبر عزیزمان می‌گذرد توجهی به نقشه راه که همان بیانیه گام دوم انقلاب نکردیم. در این بیانیه نقشه راه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ریخته شده است، اما بسیاری از مردم آن را مطالعه نکردند و اهتمامی به آن نمی‌شود با اسنکه برای آینده کشورمان بسیار حائز اهمیت است. ما باید با این نقشه راه پیش رویم تا اوضاع کشور را تصحیح کنیم.»

خطر برای نادرطالب زاده رفع شده

در بخشی از این مراسم محمدرضا شهبازی درباره حال جسمانی نادر طالب‌زاده دبیر این رویداد بیان کرد: طبق اطلاعی که پیدا کردم آن خطر شدید برای ایشان رفع شده، اما همچنان در بیمارستان بستری هستند.

در این بخش از برنامه کلیپی از زندگی مرحوم «علی سلیمانی» پخش شد و از همسر و دخترش برای حضور در اختتامیه «جشنواره مردمی عمار» تقدیر شد.

پخش دوم اعلام جوایز

در بخش بعدی اعلام برگزیدگان «دوازدهمین جشنواره مردمی عمار» با اجرای محمدرضا شهبازی و حضور همسر شهید باغبانی و فرزند شهید برونسی از برگزیدگان بخش مستند ملت قهرمان تقدیر شد.

در بخش مستند ملت قهرمان اثری شایسته دریافت فانوس نشد.

لوح افتخار اول این بخش به دلیل سوژه بکر و روایت متفاوت به مستند «به رنگ مریم» به کارگردانی حمید اکبرپور تعلق گرفت.

لوح افتخار دیگر این بخش به دلیل پرداخت متفاوت به مستند «اباشه» به کارگردانی میثم جهان بین تعلق گرفت.

در بخش مستند جنگ اقتصادی به مستند «گنج پنهان» به کارگردانی مظفر حسین‌خانی هزاوه لوح افتخار گرفت.


لوح افتخار بهترین پژوهش این بخش به مستند «اکس نیهیل» به کارگردانی محمدحسن نیرومند تعلق گرفت.


فانوس بخش مستند جنگ اقتصادی سوژه روایت خوب و شخصیت پردازی به مستند «بی بی» از مجموعه یکی از ما به کارگردانی امیراطهر سهیلی تعلق گرفت.

محمدحسن نیرومند در این بخش گفت: «ما پیش از ساخت این مستند متوجه چندبعدی و چندمجهولی بودن مسائل اقتصادی شدیم؛ بنابراین این مسئله، مسئولیت اهالی رسانه برای ساخت اثر و مسئولین و حاکمیت را سخت می‌کند.»

در بخش رویای ایرانی هیچ اثری شایسته دریافت فانوس نشد.

لوح افتخار این بخش به مستند به «رفاقت هایتک» رسید.

لوح افتخار اول بخش مستند نقد درون گفتمانی به مستند «آدرس غلط» به کارگردانی محمدهادی اینانلو تعلق گرفت.


لوح افتخار دیگر این بخش به دلیل نمایش مطالبه گری موفق مردم به مستند «بلوار اتحاد» به کارگردانی صادق زارع تعلق گرفت.


فانوس این بخش به دلیل ارائه مطلوب مطالبه گری به مستند «نان گزیده‌های۲» به کارگردانی محمدرضا حاج محمدحسینی با موضوع هپکو اراک تعلق گرفت.

حاج محمدحسینی در این بخش از برنامه گفت: «این جایزه و فانوس متعلق به همه کارگران، روحانیون و دانشجویانی که جریان مطالبه گرانه مومنانه را راه انداختند و بابت آن هزینه دادند و ناامید نشدند.»

در ادامه برنامه زارع پس از تشکر از مسئولین برنامه گفت: «مستند در ارتباط با یکی از مطالبه گران به نام آقای مصطفی نوروزی که از مطالبه گری خود ناامید نشدند و راهشان را ادامه دادند.»

هرسال در اختتامیه از یک اکران کننده مردمی موفق تقدیر می‌شود. امسال از زهرا آراسته نیا نماینده سینما وارثین از دزفول با نشان شهید سیاح تقدیر شد که کار خود را از اکران لب تابی آغاز کرد و تمام تجهیزات خود را از درآمد همین اکران‌ها کسب کرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن