امیرحسین حسین‌زاده؛ بازیکنی که در 18 سالگی لژیونر شد/ جواهر استقلال فقط 21 سال دارد


امیرحسین حسین‌زاده؛ بازیکنی که در 18 سالگی لژیونر شد/ جواهر استقلال فقط 21 سال دارد

هافبکی که در طول 3 سال دو بار رباط صلیبی پاره کرده بود، به ستاره استقلال تبدیل شده؛ حالا مشخص می شود که چرا مجیدی روی جذب او اصرار داشت.

به خوبی توانسته جواب اعتماد فرهاد مجیدی را بدهد؛ او حالا به آینده ای روشن در استقلال و سطوح بالاتر فوتبال فکر می کند.
به گزارش "ورزش سه"، اینکه بازیکنی در 21 سالگی به ستاره تیم بزرگی مثل استقلال تبدیل شود، اتفاقی نیست که بشود به سادگی از کنارش عبور کرد. امیرحسین حسین زاده اما رویاهایش را به واقعیت تبدیل کرده و حالا به جوان اول آبی های پایتخت معروف شده است. بازیکنی که با وجود حضور نفرات باتجربه و نامدار در استقلال، در ترکیب ثابت این تیم به میدان می رود و به خوبی توانسته جواب اعتماد کادرفنی را بدهد.


شاید کمتر کسی تصور می کرد بازیکنی که از سایپا به عنوان تیم سقوط کرده به لیگ یک به استقلال می پیوندد، بتواند بار تیم فرهاد مجیدی را بردارد اما حسین زاده نشان داد فرهاد مجیدی درباره انتخابش اشتباه نکرده است.


**معرفی در سایپا، جلب نظر مجیدی
بازیکنی که از تیم های پایه سایپا پرورش یافت و به تیم بزرگسالان این باشگاه رسید، از ساعت 97 در لیگ برتر بازی کرد؛ او در آن فصل جزو معدود بازیکنان جوانی بود که در سایپا به ترکیب رسید و در 18 سالگی نشان داد توانایی های زیادی در بحث فنی دارد.حسین زاده که متولد 79 است، 3 سال در لیگ برتر پیراهن سایپا را پوشید و در این مدت با وجود سن و سال اندکی که داشت 35 بازی برای نارنجی پوشان انجام داد و 7بار هم برای تیمش گلزنی کرد.


این آمار خوب برای یک بازیکن زیر 20 سال که سابقه بازی در تیم نوجوانان را هم دارد، کمتر پیش می آید اما برای این هافبک وسط توانمند وتکنیکی از رویا به واقعیت تبدیل شد. بازی های خوب حسین زاده خصوصا در لیگ بیستم برای سایپا توجه بسیاری از اهالی فوتبال را جلب کرد.


حسین زاده فصل گذشته فقط در 11 بازی برای سایپا به میدان رفت اما این تعداد بازی برای اینکه او به بقای تیمش در لیگ برتر کمک کند، کافی نبود. با این حال خیلی از مربیان فوتبال عملکرد و توانایی های او را دیدند و در صدد جذبش برآمدند. حتی وقتی سایپا به لیگ یک سقوط کرد این موضوع تاثیری روی ذهنیت فرهاد مجیدی سرمربی استقلال نگذاشت و این بازیکن یکی از اولین نفراتی بود که مجیدی روی او دست گذاشت و توسط باشگاه به خدمت گرفته شد.

امیرحسین حسین‌زاده؛ بازیکنی که در 18 سالگی لژیونر شد/ جواهر استقلال فقط 21 سال دارد


**ستاره ای که اسیر رباط پاره هم نشد
سرمربی استقلال در شرایطی به حسین زاده اعتماد کرد که او درطول 3 فصل قبلی در سایپا دو بار رباط صلیبی پاره کرده بود؛ در چنین شرایطی حتی انتقادهایی به مجیدی و باشگاه استقلال مطرح شد که چطور قصد جذب چنین بازیکنی را دارند. مجیدی اما پای حرفش ایستاد و حالا مشخص می شود که انتخاب او در این خصوص درست بوده است.

**حسین زاده در 18 سالگی لژیونر شد اما...
نکته قابل توجه درباره این بازیکن علاقه یک باشگاه اسپانیایی به او در دوران نوجوانی بود. او عضو تیم ملی نوجوانان در جام جهانی 2017 هند بود؛ تیمی که توانست در این تورنمنت موفق به شکست تیم‌های مطرحی همچون آلمان، مکزیک، کاستاریکا و گینه شد و توجهات را به خود جلب کرد. عملکرد حسین زاده در ترکیب آن تیم باعث شد تا استعدادیاب های تیم کوردوبای اسپانیا به فکر جذب او بیفتند. در آن مقطع حتی خبر پیوستن او به تیم کوردوبای اسپانیا هم منتشر شد و قرار بود تو در دسته دوم اسپانیا به میدان برود اما بعد از کش و قوس های فراوان این اتفاق نیفتاد. ماجرای قرارداد او با تیم مقاومت تهران اجازه نداد تا حسین زاده در 18 سالگی لژیونر شود.

**بازیکنی که ستاره این روزهای استقلال است
حسین زاده در فصل جاری لیگ برتر در شرایطی یکی از نفرات فیکس استقلال است که آبی ها در هر پست نفرات باتجربه تر و نامداری را در اختیار دارند اما فرهاد مجیدی روی این ستاره 21 ساله حساب کرده و او را در مسابقات به عنوان یار فیکس به زمین می فرستد. حسین زاده نیز توانسته در تمام بازی های قبلی جواب این اعتماد خاص سرمربی جوان استقلال را بدهد.

امیرحسین حسین‌زاده؛ بازیکنی که در 18 سالگی لژیونر شد/ جواهر استقلال فقط 21 سال دارد

نمونه این اتفاق را در بازی روز گذشته استقلال و نفت مسجدسلیمان دیدیم؛ جایی که او در نقش یکی از هافبک های پشت مهاجم استقلال به میدان رفت و توانست علاوه بر گلزنی در موقعیت سازی و ایجادفضا برای سایر بازیکنان در محوطه جریمه موفق عمل کند. حسین زاده بدون تردید یکی از ارکان اصلی موفقیت استقلال در مسجدسلیمان بود که منجر به قهرمانی نیم فصل استقلال هم شد.
اگر از مربیان گذشته حسین زاده در سایپا سوال کنید، او را یک هافبک سرعتی و تکنیکی با قدرت ضربه زنی به توپ بالا توصیف می کنند. بازیکنی که در زدن ضربات آخر هم دقت بالایی دارد.

**تغییر پستی که به سود امیرحسین شد

حسین زاده در سایپا بیشتر به عنوان یک هافبک تدافعی و وسط بازی کرد اما فرهاد مجیدی او را در پستی جدید به زمین می فرستد. در سیستم 3-4-3 استقلال، حسین زاده یکی از دو بازیکنی است که پشت مهاجم (رودی ژستد) به میدان می رود. او با استفاده از سرعت بالا بارها به خط دفاع حریف نفوذ می کند و البته خودش را نیز خیلی خوب در موقعیت گلزنی قرار می دهد. اتفاقی که باعث شده این بازیکن جوان بتواند عملکردش بیشتر به چشم بیاید.

شاید کمتر کسی تصور می کرد مجیدی در اولین بازی تیمش در فصل جدید مقابل الهلال عربستان از حسین زاده جوان در ترکیب اصلی و خصوصا در پستی که کمتر عملکردش را دیده بودیم استفاده کند. او از خط وسط استقلال به خط آتش نزدیک تر شد و همین باعث شد در همان اولین بازی دل بسیاری از هواداران استقلال را ببرد. این بازیکن 178 سانتی متری حالا در پست مد نظر مجیدی برای خودش جاافتاده و مجموعه این اتفاقات از او یک بازیکن توانمندو آینده دار ساخته است.

امیرحسین حسین‌زاده؛ بازیکنی که در 18 سالگی لژیونر شد/ جواهر استقلال فقط 21 سال دارد

**در انتظار جلب نظر اسکوچیچ
او که در آخرین اردوی تیم ملی امید هم حضور داشت، حالا در 21 سالگی در اوج آمادگی قرار دارد و توانسته بسیاری از ستاره های نامدار استقلال را نیمکت نشین کند. حسین زاده با شرایطی که اکنون دارد، می تواند روزهای خوبی را در استقلال تجربه کند. حسین زاده تا پایان فصل آینده با استقلال قرارداد دارد و قطعا با ادامه روند کنونی نه تنها در تیم ملی امید که برای تیم ملی بزرگسالان هم می تواند مثمرثمر باشد و مورد توجه دراگان اسکوچیچ هم قرار بگیرد.


حالا فرهاد مجیدی که بارها ادعای جوانگرایی در استقلال را مطرح کرده، می تواند به خود ببالد که بازیکنی مثل حسین زاده را از یک تیم بازیکن ساز به تیم بزرگ پایتخت آورده و توانسته به بهترین شکل از او بازی بگیرد و توانایی هایش را شکوفا کند. قطعا از حسین زاده در آینده بیشتر هم خواهیم شنید.

عکس ها: محمد حسن عامری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس