لغو تحریم ها به پیشرفت مذاکرات وین بستگی دارد


لغو تحریم ها به پیشرفت مذاکرات وین بستگی دارد

وزیر خارجه فرانسه روز جمعه در ادامه اظهارات مغایر با روح مذاکرات لغو تحریم‌ها، گفت که در صورت عدم پیشرفت سریع در مذاکرات وین، تحریم‌ها رفع نخواهد شد.

به گزارش اسکای نیوز، ژان ایو لودریان گفت: در صورتی که پیشرفتی سریع در مذاکرات با ایران حاصل نشود، تحریم‌ها برداشته نخواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر خارجه فرانسه پیش تر نیز بدون اشاره به نقش غیرسازنده طرف های غربی در کند بودن روند مذاکرات وین، روند این گفت و گوها را «کند و بسیار کند» ارزیابی کرده بود.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات وین گزارش داد، در حال حاضر مذاکرات وارد مسائل جزیی شده و نیاز به تلاش بیشتر دارد.

بر اساس تفاهم انجام‌شده میان روسای هیأت‌ها، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر امروز (جمعه) برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به پایتخت‌ها بازخواهند گشت.

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف خارج شده از توافق سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه