اعمال گاز رایگان برای مشترکین کم مصرف


اعمال گاز رایگان برای مشترکین کم مصرف

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز به دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان ابلاغ شده است و طرح گاز رایگان برای مشترکین کم مصرف اعمال می‌شود. سیدمصطفی علوی، با بیان اینکه امسال با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و...

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز به دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان ابلاغ شده است و طرح گاز رایگان برای مشترکین کم مصرف اعمال می‌شود.

سیدمصطفی علوی، با بیان اینکه امسال با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و صنعت مواجه هستیم که باید بهینه‌سازی مصرف گاز در تمام بخش‌های صنعتی، خانگی و کشاورزی اجرایی شود، افزود: مشترکین گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفند هر سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف معادل ۳درصد و تا سقف ۴۵ درصد در گاز بهای صورت حساب دوره مصرفی مربوطه خواهند شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که مشترکین صنعتی با مصرف ۵ هزار متر مکعب در ساعت و بالاتر با درخواست شرکت ملی گاز ایران در دوره زمانی ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، حداقل برای پنج روز متوالی، مصرف خود را به میزان ۳۰ درصد نسبت به روزهای مشابه قبل کاهش دهند، متناسب با میزان کاهش مصرف گاز، مشمول تخفیف معادل ۱۰ درصد گازب‌های صورت حساب دوره خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، توضیح داد: در صورتی که مصرف گاز ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی در بازه زمانی ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، از ۸۰ درصد میانگین مصرف آنها در دوره مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیشتر شود، کل مصرف مشترک مشمول افزایش ۵۰ درصدی خواهد شد.

وی گفت: همچنین مصرف کنندگان پرمصرفی که نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷، معادل ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، از تخفیف ۱۵ درصدی بهره‌مند خواهند شد و در صورت افزایش مصرف ۱۵ درصد به گازبهای آنها افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از شرکت گاز استان اصفهان، علوی اضافه کرد: قطعا در بخش صنعت نیز سیاست‌های تشویقی در بهینه سازی مصرف گاز ابلاغ خواهد شد.

وی، به تمام مشترکین گاز اعم از خانگی، صنعت و کشاورزی توصیه کرد دمای رفاه ۱۸ درجه سانتیگراد را در روزهای سرد رعایت کنند و به تمام دستگاه‌ها و صنایع ابلاغ شده که در سه ماه پایان سال ۱۰ درصد از مصرف گاز را کاهش دهند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به شرایط آلودگی هوا، شهروندان را به مشارکت در راستای کنترل هوا با کاهش تردد خودروها، عدم انجام سفرهای غیرضروری و رعایت الگوی مصرف انرژی به ویژه گاز توصیه کرد و افزود: هر میزان که در بخش خانگی، گاز به صورت بهینه و منطقی مصرف شود به همان مقدار نیز سهم صنعت بیشتر و علاوه بر پایداری چرخه تولید، میزان آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی در صنعت نیز کاهش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | متلک یک دختر بچه به حامد آهنگی؛ مردم از خنده منفجر شدند