درد دل‌های جعفری‌جوزانی در جشنواره «عمار»/هنرمند نیاز به آزادی دارد


درد دل‌های جعفری‌جوزانی در جشنواره «عمار»/هنرمند نیاز به آزادی دارد

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «شیر سنگی» گفت: خدمت رسیدم به تمام کسانی که به هر دلیلی به مدیریت فرهنگی کشور منصوب شدند بگویم هنر و هنرمند نیاز به آزادی و تنفس دارد، هوای تازه می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، در بخش ویژه مراسم اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار، آیین پاسداشت مسعود جعفری جوزانی، نویسنده، کارگردان و فیلمساز باسابقه کشورمان و خالق آثاری مانند سریال ماندگار در چشم باد برگزار شد.

در این آیین، با حضور پیمان جبلی، رئیس صداوسیما، امراله احمدجو، کارگردان سریال روزی روزگاری، مادر شهیدان خالقی‌پور، چفیه فرزند شهیدش، رسول خالقی‌پور را به عنوان جایزه ویژه جشنواره عمار، به مسعود جعفری جوزانی اهدا کرد.

امرالله احمدجو در این بخش در سخنانی کوتاه گفت: وجه مشترک ما حوصله مشترکی است که هر دوی ما به دلیل سلیقه و نوع تربیت داریم، امیدوارم باز هم سرزنده و چالاک آثار ارزشمند تولید کنند.

مسعود جعفری جوزانی نیز در این مراسم، گفت: افتخار بزرگی است که در یک جشنواره مردمی شرکت کنیم اینجا به خیلی از جاهای دنیا می‌ارزد، اوایل انقلاب اراده‌ای داشتیم که فکر می‌کردیم می‌توانیم کوه را جا به جا کنیم، اما آن بچه‌ها را یواش یواش ناامید کردند.

کارگردان فیلم سینمایی ایران برگر، افزود: اینجا آمدم تا بگویم خودم را نه هنرمند می‌دانم نه شایسته پاداش، خدمت رسیدم به تمام کسانی که به هر دلیلی به مدیریت فرهنگی کشور منصوب شدند بگویم زندگی شکننده و ناپایدار است، همه ما حتی شما که قرعه به نام تان افتاده و چند روزی بر مسندی هستید، زمان شتاب ناک است.

این کارگردان سینما تاکید کرد: دلم می‌خواهد به آنها یادآوری کنم و از کسانی که سال‌هاست راه تنفس را بر هنرمندان جوان و استعدادهای کشور بستند و هم کیشان و بستگان خود را برگزیدند و زانوی مرگ‌بار خودشان را روی گلوی هنرمندان گذاشته‌اند خواهش کنم این زانوی مرگ‌بار را بردارید، هنر و هنرمند نیاز به آزادی و تنفس دارد، هوای تازه می‌خواهد.

وی ادامه داد: تمنا می‌کنم بدانید این چند روز گذراست، اگر می‌خواهید نامی و نه ننگی از شما به جا بماند این چند روز را مغتنم بشمارید به اسم ملت سرافراز اعتماد کنید و بگذارید استعدادها رشد کنند.

جعفری جوزانی با بیان اینکه ممنوع القلم کردن اهل دل کار خوبی نیست، گفت: چرا نمی‌گذارید جبار آذین حرفش را بزنید، چرا یک فرد تحصیل کرده نباید حق بیان اعتقادات خود را نداشته باشد.

کارگردان مجموعه در چشم باد خاطرنشان کرد: به امید آنکه کلمه کاری افتاد و قبل از مرگ شاهد باشیم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست، کودکی به خاطر بیماری از بیمارستان منع نشده، امکان مساوی رشد و بالندگی برای هر ایرانی موجود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان