حراج تهران با فروشی بیش از 158 میلیارد تومان به کار خود پایان داد


حراج تهران با فروشی بیش از 158 میلیارد تومان به کار خود پایان داد

تهران- ایرنا- پانزدهمین حراج هنر مدرن ایران با فروش 158 میلیارد و 890 میلیون تومان به کار خود پایان داد و اثری از پرویز تناولی با عنوان «شاعر نشسته» به قیمت 14 میلیارد و 600 میلیون تومان فروخته شد تا عنوان گران‌ترین اثر این دوره را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، مراسم حراج تهران عصر امروز جمعه ۲۴ دی ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اجرای حسین پاکدل به عنوان مجری و با حضور علیرضا سمیع‌آذر مدیر حراج تهران و جمع محدودی از نمایندگان رسانه‌ها و فعالان حوزه‌ی هنرهای تجسمی برگزار شد.

بر اساس کاتولوگ پانزدهمین دوره از حراج تهران پیش از آغاز حراج بیشترین قیمت تخمین زده شده به اثری از پرویز تناولی با قیمت تخمین زده شده‌ی ۱۲ تا ۱۴ میلیارد تومان اختصاص داشت که در نهایت ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

در پانزدهمین حراج هنر مدرن ایران، ۸۰ اثر از ۶۰ هنرمند ارائه شده است که ۳۵ اثر با قیمت پایه بالای یک میلیارد تومان برآورد شده‌اند.

اثر عنایت‌الله نظری‌نوری اولین اثر این رویداد بود که با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد و سپس دومین اثر از صداقت جباری به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی خط نصرالله افجه‌ای، سومین اثری بود که با قیمت پایه ۸۵۰ میلیون تومان ارائه شده بود و با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

عین‌الدین صادق‌زاده با اثری بدون عنوان ۴۶۰ میلیون تومان چکش خورد و سپس اثری از منصوره حسینی به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر محمدعلی ترقی‌جاه با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نگارگری سه لته‌ای شکار آبی آسمان اثر رضا درخشانی با قیمت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی بدون عنوان پروانه اعتمادی با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

آرامش در طبیعت کوهین عنوان تابلوی نقاشی رنگ روغن روی بوم از حسین محجوبی است که با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی بدون عنوان یعقوب امدادیان نیز با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان از عبدالرضا دریابیگی با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر جلال شباهنگی بود که با قیمت ۴۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان فرامرز پیلارام به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر حسین زنده رودی قیمت ۱۱ میلیارد تومان فروخته شد.

در این دوره حراج تهران، آثاری از سیدمحمد احصایی، ژازه تباتبایی، حسین زده‌رودی، سهراب سپهری، مسعود عربشاهی، فرامرز پیلارام، هانیبال الخاص، منیر شاهرودی فرمانفرماییان، صادق تبریزی، پرویز کلانتری، توکل اسماعیلی (مش اسماعیل)، نصرالله افجه‌ای، هوشنگ پزشک‌نیا، صادق تبریزی، منصوره حسینی، عبدالرضا دریابیگی، جعفر روحبخش و دیگر هنرمندان حضور دارند.

حراج تهران نهادی مستقل و خصوصی است که فعالیت خود را رسما از خرداد ۱۳۹۱ با فروش (حدودی) دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آغاز کرد و از آن زمان تا کنون چهارده دوره از آن به تناوب هر سال یک یا دو دوره برگزار شده است.

چهاردهمین دوره حراج تهران با ارائه ۱۲۰ اثر، ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور تعداد محدودی از شرکت کنندگان در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

این گزارش در حال تکمیل شدن است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی