بهترین قهرمانی کشتی طول تاریخ کشور در گرگان برگزار شد


بهترین قهرمانی کشتی طول تاریخ کشور در گرگان برگزار شد

گرگان - ایرنا - رئیس کشتی مازندران گفت: پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی کشور در سالن آزادی شهر گرگان در سال جاری بهترین در طول تاریخ کشتی کشور بود.

عسگری محمدیان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: این پیکارها در گرگان بسیار خوب برگزار شده و بهترین ها شرکت کردند و فضا برای معرفی جوانان باز شد.

وی بیان کرد: یک قهرمان کشوری بسیار تمام عیار بوده که بیشتر چهره های کشتی ما در این مسابقات شرکت کردند.

وی اظهار داشت: بعد برگزاری مسابقات المپیک گذشته و مسابقات جهانی نروژ سالن های ورزش باز شده و استعدادهای برتر برای شرکت ورود می کنند.

محمدیان تصریح کرد: یک افولی کشتی کشور داشت ولی اکنون خیلی خوب حرکت می کند و ما سعی می کنیم پشتوانه های خوبی را معرفی کنیم، تا چندسال دیگر خوب های کشتی کشور خواهند رفت و باید جایگزین آن ها در استعداد های برتر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کشتی کشور از ۱۹۴۸ لندن تا کنون بار سنگین ورزش ایران را به دوش می کشد اما امکاناتش با رشته های ورزشی دیگر برابری نمی کند و خیلی کمتر است اگر آن امکانات را در اختیار داشته باشد روزهای خوبی برای ایران و جهان و المپیک خواهیم داشت.

تیم کشتی آزاد مازندران با کسب به عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور و چرخه اول انتخابی تیم ملی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی از روز چهارشنبه با حضور ۳۸۷ کشتی‌گیر از ۳۱ استان در قالب ۴۳ تیم در اوزان ۱۰ گانه (۵۲، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۷، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم) آغاز شد که بعد از انجام ۴۴۷ کشتی در ۹ دور، مازندران الف با چهار مدال طلا، ۲ نقره و کسب ۱۶۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم تهران الف با یک طلا و چهار برنز و مجموع ۱۰۳ امتیاز دوم شد.

همچنین کرمانشاه الف با یک طلا، یک نقره و یک برنز با ۸۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها