کشتی ایران نیازمند اعتبارات ویژه است


کشتی ایران نیازمند اعتبارات ویژه  است

گرگان- ایرنا- سرپرست دبیری فدراسیون کشتی گفت: با توجه به مسابقات بسیار پراهمیت آسیایی و قهرمانی جهان در سال آینده کمک به فدراسیون کشتی به لحاظ بودجه در همین زمان اردوهای تدارکاتی موردنیاز ویژه است و این کمک چندماه مانده به مسابقات در عمل بی فایده خواهد بود.

ابراهیم مهربان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: ما امروز نیازمند اعتبارات و کمک های ویژه بوده تا بتوانیم مسابقات تدارکاتی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به سطح کیفی مسابقات در گرگان بیان کرد: با توجه به آیتم های تعیین شده کادر فنی برای این مسابقات و نفرات شرکت کننده برای شانس ملی پوش شدن در مسابقات بین المللی سال آینده سطح مسابقات بسیار خوب بود و در حداقل ۱۲ سال گذشته به یاد ندارم که قهرمانی کشور در این سطح خوب برگزار شده باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به سهمیه های در نظر گرفته شده به واسطه عملکرد کشتی گیران در مسابقات مختلف به لحاظ کمی، کیفی و فنی بالا و خیلی خوب بوده است.

مهربان با اشاره به برنامه های فدراسیون برای سال ۱۴۰۱ افزود: در ابعاد فنی متاثر از تقویم اتحادیه جهانی و مسابقاتی که در سطح قاره ای، جهانی و تورنمنت های مختلف کادر فنی برنامه ریزی کرده و ارائه داده است.

وی اظهار داشت: سال آینده بازی های آسیایی، قهرمانی جهان را در رده های نوجوان، جوان و امید در هر ۲ رشته آزاد و فرنگی داریم که باید در ارتباط با آن ها هم عملکرد داشته باشیم.

وی با اشاره به اعزام تیم ملی به آمریکا تصریح کرد: براساس دعوتی که فدراسیون کشتی آمریکا از فدراسیون کشتی ایران به صورت رسمی داشته و در قالب پروتکل های ورزشی که در سطح جهان تعریف شده ما در واقع مقرر شده در این مسابقه شرکت کنیم.

مهربان گفت: این مسابقه تدارکاتی است به لحاظ فنی هم برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: این مسابقه براساس دعوتی است که آمریکا از ما انجام داده ولیکن بنده در کم و کیف حاشیه های پیرامون آن نیستم.

وی با اشاره به حواشی مسابقات در گرگان بیان کرد: کشتی یک ورزشی است که باید با خصائص اخلاقی باشد که با همه رشته های ورزشی متفاوت است هرچند که این حاشیه ها در مسابقات کشتی غریب نیست و قبلا هم اتفاق افتاده است.

مهربان تاکید کرد: کشتی تابع قانون قاضی تشک کشتی است و تخلف را آن تعیین می کند و کسی هم که باید برخورد کند قاضی و داور حاضر است.

وی اضافه کرد: ورود مربی، عوامل فنی و تیم برازنده ورود به حواشی نبوده و باید اجازه دهند کارها از کانال قانونی خودش انجام شود.

تیم کشتی آزاد مازندران با کسب به عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور و چرخه اول انتخابی تیم ملی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی از روز چهارشنبه با حضور ۳۸۷ کشتی‌گیر از ۳۱ استان در قالب ۴۳ تیم در اوزان ۱۰ گانه (۵۲، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۷، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم) آغاز شد که بعد از انجام ۴۴۷ کشتی در ۹ دور، مازندران الف با ۴ مدال طلا، ۲ نقره و کسب ۱۶۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم تهران الف با یک طلا و ۴ برنز و مجموع ۱۰۳ امتیاز دوم شد.همچنین کرمانشاه الف با یک طلا، یک نقره و یک برنز با ۸۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه