امکان خرید محصولات متفرقه تسلا با دوج کوین فراهم شد


امکان خرید محصولات متفرقه تسلا با دوج کوین فراهم شد

به‌دنبال اعلام ایلان ماسک در روزهای پایانی 2021، تسلا از امروز امکان خرید محصولات متفرقه‌ی این شرکت با دوج کوین را فراهم کرد.

ایلان ماسک به‌موجب انتشار توییتی در صفحه‌ی شخصی توییتری خود اعلام کرد که از امروز علاقه‌مندان تسلا می‌توانند برخی از محصولات متفرقه‌ی شرکت را با پرداخت دوج کوین خریداری کنند. هم‌اکنون Cybersquad، خودروی الکتریکی همه‌جارو (ATV) برای کودکان با قیمت ۱۲٬۰۲۰ دوج (حدود ۲۳۲۰ دلار)، سگک کمربند Giga Texas با قیمت ۸۳۵ دوج (حدود ۱۶۱ دلار) و سوت Cyberwhistle با قیمت ۳۰۰ دوج (حدود ۵۸ دلار) برای خرید با دوج‌کوین دردسترس هستند.

امکان خرید محصولات متفرقه تسلا با دوج کوین فراهم شد

به‌دنبال انتشار خبر مربوط به آغاز فروش تعدادی از محصولات متفرقه‌ی تسلا با دوج کوین، قیمت این میم‌کوین حدود ۱۶ درصد، معادل ۰٫۲ دلار افزایش یافت.

پیش‌تر ایلان ماسک با انتشار توییتی در تاریخ ۱۴ دسامبر از برنامه‌‌ی فروش برخی از محصولات متفرقه با دوج کوین پرده برداشت و اکنون، یک ماه پس از توییت مدیرعامل تسلا، شاهد اجرایی‌شدن طرح هستیم. هنوز مشخص نیست که آیا در نهایت درگاه پرداختی دوج کوین برای فروش خودروهای تسلا نیز فعال خواهد شد یا خیر.

به‌نظر می‌رسد طرح فروش محصولات متفرقه‌ی تسلا با دوج کوین، منحصر به خاک آمریکا نیست؛ چراکه اکنون این خودروساز پرحاشیه، یک ماگ را نیز در قالب همین طرح در بریتانیا با قیمت ۱۵۰ دوج به‌فروش می‌رساند. در حال حاضر، تنها راهکار برای خرید محصولات موجود در طرح اخیر تسلا، پرداخت ارز دوج کوین است.

امکان خرید محصولات متفرقه تسلا با دوج کوین فراهم شد

پشتیبانی از ارز دوج کوین در درگاه پرداختی پاره‌ای از محصولات تسلا، چند ماه پس از آغاز برنامه‌ی فروش خودروهای این شرکت با پرداخت بیت‌کوین شروع شده است؛ برنامه‌ای که پس از گذشت ۴۹ روز، به‌دلیل نگرانی‌های موجود بر سر استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی پایان یافت. ایلان ماسک در آن زمان گفت:

رمزارزها از بسیاری جنبه‌ها، ایده‌ی بسیار خوبی به‌شمار می‌آیند و ما باور داریم که آینده‌ی امیدوارکننده‌ای دارند؛ اما این [آینده] نباید به بهای [آسیب] به محیط زیست به‌دست آید.

به‌موجب پژوهشی از سوی TRG Datacenters، دوج‌کوین درمقایسه‌با بیت‌کوین به‌ازای هر تراکنش، انرژی به‌مراتب کمتری مصرف می‌کند؛ اما به‌گفته‌ی الکس دی وریس، اقتصاددان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، این رمزارز هنوز هم راهکار پرمصرفی به‌شمار می‌آید و مصرف انرژی اندک آن به‌ازای هر تراکنش عمدتا به ارزش کمتر آن درمقایسه‌با دارایی دیجیتال دیگری همچون بیت‌کوین بازمی‌گردد.

ایلان ماسک در ماه مه ۲۰۲۱ ادعا کرد که با توسعه‌دهندگان دوج کوین بر سر «بهبود بهره‌وری سیستم تراکنش» کار می‌کند. مدیرعامل تسلا بارها بی‌پرده در حمایت از دوج کوین سخن گفته است. او اکتبر سال گذشته در مصاحبه با CNBC گفت:

بسیاری از افرادی که در خطوط تولید تسلا کار می‌کنند یا در اسپیس ایکس مشغول تولید راکت هستند، در صحبت‌هایشان به من گفته‌اند که دوج[کوین] خریداری کرده‌اند. آن‌ها کارشناس اقتصادی یا فناور‌های سیلیکون‌ولی نیستند؛ از همین رو تصمیم گرفتم تا از دوج حمایت می‌کنم؛ چراکه گویی رمزارز مردم است.

ایلان ماسک در ماجراجویی دیگری در ماه مه ۲۰۲۱ اعلام کرد که اسپیس ایکس در حال جذب سرمایه‌ی مبتنی‌بر دوج‌کوین برای ساخت ماهواره‌‌ای است که سال آینده با نام DOGE-1 به مقصد ماه پرتاب خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها