مذاکرات وین به مهم ترین مرحله رسیده است


مذاکرات وین به مهم ترین مرحله رسیده است

منابع نزدیک به مذاکرات وین اعلام کردند با این‌که اختلافاتی وجود دارد اما مذاکرات در مسیر درستی است و به مرحله حساسی رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منابع نزدیک به مذاکرات وین اعلام کردند که مذاکره‌کنندگان به مرحله جزئیات رسیده‌اند که مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله از مذاکرات است.

رویترز به نقل از این منابع نزدیک نوشت: «مذاکرات در مسیر درستی است، اما اختلافاتی وجود دارد و از طرفی زمان هم به ما فشار می‌آورد. ما درمورد مفاد توافق هسته‌ای بحث نمی‌کنیم، بلکه درمورد راه‌ها و مراحلی برای بازگشت واشنگتن و تهران به تواق صحب می‌کنیم.»

المیادین نیز به نقل از یک منابع آگاه نوشت: «اختلافات در مذاکرات هسته‌ای به نکات خاصی از جمله تضمین‌های خواسته شده از سوی ایران محدود می‌شود. ایرانی‌ها برای اطمینان از لغو تحریم‌ها زمان می‌خواهند.»

خبرنگار الجزیره نیز به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات وین اعلام کرد که هرگونه تفاهم نهایی طی مراحلی که ماه‌ها طول می‌کشد اجرا خواهد شد.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲ اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره‌کننده و ایران در حال کاهش است. مقامات ایرانی نیز در این گفت‌وگو‌ها بر لغو تحریم‌ها تأکید دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس