انتقاد جبلی از سبک زندگی موجود در تبلیغات بازرگانی/ اصلاح می‌کنیم


انتقاد جبلی از سبک زندگی موجود در تبلیغات بازرگانی/ اصلاح می‌کنیم

پیمان جبلی رییس رسانه ملی سبک زندگی به نمایش درآمده در برخی تبلیغات بازرگانی را خلاف فلسفه وجودی رسانه ملی دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای اصلاح آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما جمعه شب ۲۴ دی‌ماه در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» در جمع خبرنگاران قرار گرفت و گفت: شناسایی ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و فیلم و مستند و بقیه آثار هنری یکی از برنامه‌های ماست. اینها در عین حال یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی هستند که در دوره جدید در قالب قرارگاه فرهنگی بودن صدا و سیما حتماً باید به سمتش برویم. صدا و سیما به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین فرهنگ و هنر را در جامعه بردارد و هیچوقت هم نمی‌تواند این ادعا را کند.

وی گفت: راه برداشتن بار فرهنگی و امانتداری برای مردم فقط و فقط همان توصیف حضرت آقا مبنی بر این است که در نقش قرارگاه فرهنگی عمل کنیم. در نقش قرارگاهی یکی از بهترین ظرفیت‌ها همین جشنواره «عمار» است و اگر بقیه ظرفیت‌های جبهه انقلاب و ظرفیت‌های مردمی کنار هم جمع شوند، به کمک صدا و سیما بیایند و صدا و سیما به آنها میدان بدهد می‌توانیم بار فرهنگی را برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تحول در معاونت سیما و حوزه سریال‌سازی دارد، گفت: تولیدات نمایشی و تلویزیونی فرآیندهای طولانی‌تری نسبت به حوزه سیاسی و خبر برای تحول نیاز دارند که باید شکل بگیرند. برای مشخص شدن تغییرات در حوزه سیما و به ویژه در حوزه نمایشی که از حساس‌ترین و در عین حال پرمخاطب‌ترین حوزه‌های تلویزیون است، احتیاج به زمان داریم، ما داریم چرخه تولیدات را اصلاح می‌کنیم که در نمایش مسائل، نیازها، چالش‌ها و دغدغه‌ها به همه مسائل در قالب نمایشی بپردازیم. هم در قالب موضوعات و هم در قالب ژانرهایی که باید به آن توجه شود، این کار زمان‌بر است، اما سیاستگذاری و تحول رویکردی آن آغاز شده است. امیدواریم زودتر بتوانیم به این نتیجه برسیم.

نباید طبق سلیقه اسپانسرها حرکت کنیم

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره آگهی‌های بازرگانی و سرانجام تولیدات مشارکتی تلویزیون گفت: آن چیزی که مهم است این است که تولیدات ما در تلویزیون مبتنی بر فلسفه وجودی و مأموریت رسانه ملی تعریف شده باشد. نه بر اساس علایق و سلایق اسپانسرها و حامیان برنامه‌ها. آنها می‌توانند بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های رسانه ملی قرار بگیرند اما مشکل ما در جایی است که بین خواست و منویات اسپانسر با سیاست‌های کلان رسانه تعارض وجود داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مصادیق این موضوع را در برخی از ژانرهای تبلیغات بازرگانی می‌بینیم. منافع تولید، صنعت و آگهی دهندگان اقتضا می‌کند که سبک خاصی از زندگی را به نمایش بگذارند اما این فلسفه وجودی رسانه ملی نیست که این سبک خاص از زندگی را ترویج کند لذا کار پیچیده و سنگینی است که هم ابعاد فرهنگی و هم بودجه‌ای و مالی دارد. ما در شرایطی هستیم که قادر به تأمین نیازهای حداقلی صداوسیما چه در حوزه تأمین حقوق کارکنان و نیازهای تولید محتوا و نمایشی نیستیم، بنابراین پناه بردن به آگهی‌های بازرگانی متأسفانه یکی از راه‌حل های اجتناب‌ناپذیر است.

جبلی بیان کرد: ما داریم تلاش می‌کنیم که با متنوع کردن منابع درآمدی صداوسیما تا جایی که امکان دارد از محتواهای غیرمتناسب با فلسفه وجودی رسانه ملی بتوانیم حجمش را کمتر کنیم.

جبلی بیان کرد: در یک فرایند میان مدت و درازمدت در فضای فرهنگی آگهی‌های بازرگانی شاهد تغییراتی خواهیم بود. ضمن اینکه کم کردن سهم آنتن از تبلیغات بازرگانی از دیگر برنامه‌های ماست.


به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما جمعه شب ۲۴ دی‌ماه در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» در جمع خبرنگاران قرار گرفت و گفت: شناسایی ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و فیلم و مستند و بقیه آثار هنری یکی از برنامه‌های ماست. اینها در عین حال یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی هستند که در دوره جدید در قالب قرارگاه فرهنگی بودن صدا و سیما حتماً باید به سمتش برویم. صدا و سیما به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین فرهنگ و هنر را در جامعه بردارد و هیچوقت هم نمی‌تواند این ادعا را کند.

وی گفت: راه برداشتن بار فرهنگی و امانتداری برای مردم فقط و فقط همان توصیف حضرت آقا مبنی بر این است که در نقش قرارگاه فرهنگی عمل کنیم. در نقش قرارگاهی یکی از بهترین ظرفیت‌ها همین جشنواره «عمار» است و اگر بقیه ظرفیت‌های جبهه انقلاب و ظرفیت‌های مردمی کنار هم جمع شوند، به کمک صدا و سیما بیایند و صدا و سیما به آنها میدان بدهد می‌توانیم بار فرهنگی را برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تحول در معاونت سیما و حوزه سریال‌سازی دارد، گفت: تولیدات نمایشی و تلویزیونی فرآیندهای طولانی‌تری نسبت به حوزه سیاسی و خبر برای تحول نیاز دارند که باید شکل بگیرند. برای مشخص شدن تغییرات در حوزه سیما و به ویژه در حوزه نمایشی که از حساس‌ترین و در عین حال پرمخاطب‌ترین حوزه‌های تلویزیون است، احتیاج به زمان داریم، ما داریم چرخه تولیدات را اصلاح می‌کنیم که در نمایش مسائل، نیازها، چالش‌ها و دغدغه‌ها به همه مسائل در قالب نمایشی بپردازیم. هم در قالب موضوعات و هم در قالب ژانرهایی که باید به آن توجه شود، این کار زمان‌بر است، اما سیاستگذاری و تحول رویکردی آن آغاز شده است. امیدواریم زودتر بتوانیم به این نتیجه برسیم.

نباید طبق سلیقه اسپانسرها حرکت کنیم

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره آگهی‌های بازرگانی و سرانجام تولیدات مشارکتی تلویزیون گفت: آن چیزی که مهم است این است که تولیدات ما در تلویزیون مبتنی بر فلسفه وجودی و مأموریت رسانه ملی تعریف شده باشد. نه بر اساس علایق و سلایق اسپانسرها و حامیان برنامه‌ها. آنها می‌توانند بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های رسانه ملی قرار بگیرند اما مشکل ما در جایی است که بین خواست و منویات اسپانسر با سیاست‌های کلان رسانه تعارض وجود داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مصادیق این موضوع را در برخی از ژانرهای تبلیغات بازرگانی می‌بینیم. منافع تولید، صنعت و آگهی دهندگان اقتضا می‌کند که سبک خاصی از زندگی را به نمایش بگذارند اما این فلسفه وجودی رسانه ملی نیست که این سبک خاص از زندگی را ترویج کند لذا کار پیچیده و سنگینی است که هم ابعاد فرهنگی و هم بودجه‌ای و مالی دارد. ما در شرایطی هستیم که قادر به تأمین نیازهای حداقلی صداوسیما چه در حوزه تأمین حقوق کارکنان و نیازهای تولید محتوا و نمایشی نیستیم، بنابراین پناه بردن به آگهی‌های بازرگانی متأسفانه یکی از راه‌حل های اجتناب‌ناپذیر است.

جبلی بیان کرد: ما داریم تلاش می‌کنیم که با متنوع کردن منابع درآمدی صداوسیما تا جایی که امکان دارد از محتواهای غیرمتناسب با فلسفه وجودی رسانه ملی بتوانیم حجمش را کمتر کنیم.

جبلی بیان کرد: در یک فرایند میان مدت و درازمدت در فضای فرهنگی آگهی‌های بازرگانی شاهد تغییراتی خواهیم بود. ضمن اینکه کم کردن سهم آنتن از تبلیغات بازرگانی از دیگر برنامه‌های ماست.

کد خبر 5399658

منتخب امروز
انجام پروژه های صنعتی به روش فریلنسری

انجام پروژه های صنعتی به روش فریلنسری

  • مطالعات امکان‌سنجی یا طرح توجیهی
  • مطالعات بازار و تجزیه و تحلیل مالی
  • انتخاب خط تولید و پرفرمای ماشین آلات
  • خدمات اخذ استاندارد
  • خدمات طراحی و مهندسی
  • خدمات ثبت شرکت و برند 
سفارش پروژه درخواست همکاری

بيشترين بازديد امروز در گروه فرهنگی و هنری

آمار و اطلاعات مناسب برای رشد و توسعه کسب و کارها

آمار و اطلاعات تجارت،صنعت و اصناف

  • آمار واردات و صادرات از سال 1385 تا کنون به تفکیک کد تعرفه محصول،کشور،گمرک
  • آمار و اطلاعات واحدهای صنعتی فعال و در حال ساخت با امکان جستجو براساس محصول،کد آیسیک و ...
  • اطلاعات 2،500،000 واحد صنفی کشور

تجارت صنعت اصناف

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
پیامک تبریک روز مادر + عکس نوشته برای روز مادر + جمله های زیبا برای روز مادر