حضور 6 ورزشکار ایران در پارالمپیک زمستانی پکن


حضور 6 ورزشکار ایران در پارالمپیک زمستانی پکن

رییس انجمن پارااسکی فدراسیون جانبازان و معلولان با بیان اینکه ورزشکاران برای حضور در پارالمپیک زمستانی پکن آماده هستند گفت: تاکنون چهار سهمیه ما در این بازی‌ها قطعی و 2 سهمیه دیگر نیز اضافه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پارالمپیک زمستانی از تاریخ ۱۵ بهمن تا یکم اسفند در شهر پکن چین برگزار می‌شود. برای حضور در این رقابت‌ها فدراسیون جانبازان و معلولان، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون اسکی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده تا ورزشکاران را با بهترین شرایط به چین اعزام کند. برنامه‌هایی که رییس انجمن پارااسکی به تشریح آنها پرداخت.

«عیسی ساوه‌شمشکی» بیان اینکه چهار سهمیه ایران برای پارالمپیک زمستانی پکن قطعی و ۲ سهمیه نیز در صحرانوردی کسب می‌شود گفت: یکی از بزررگترین دستاوردهای ورزش پارالمپیکی تقویت رشته اسکی در کشور است. ما در سال ۹۴ تنها یک ورزشکار به نام صادق کلهر داشتیم و اکنون شمار آنان به عدد ۳۰ رسیده است.

وی ادامه داد: ما در این رشته ۲۴ ورزشکار مرد و ۶ ورزشکار زن داریم که الهه قلی‌فلاح نابینا هستند. با این تعداد نفرات ما در آستانه کسب بیشترین سهمیه در پارالمپیک هستیم. صادق کلهر با اعزام به پکن پنجمین پارالمپیک خود را تجربه خواهد کرد.

رییس اسبق فدراسیون اسکی این را هم عنوان کرد: در مسابقات بین‌المللی چهار سهمیه در آلپاین و اسنوبرد کسب کردیم و در صحرانوردی هم تا چند روز دیگر ۲ سهمیه قطعی می‌شود. با این شرایط ما به رکورد کسب سهمیه در پارالمپیک زمستانی را خواهیم شکست. در دوره گذشته ایران پنج سهمیه کسب کرده بود و اکنون با ۲ سهمیه می‌تواند به عدد ۶ برسد. البته اسکی معلولان ایران در حال توسعه است و ما برای فراگیری آن باید تلاش‌های زیادی بکنیم.

سرپرست انجمن پارااسکی فدراسیون جانبازان افزود: در اروپا بیشتر اسکی بازان حاضر در پارالمپیک ورزشکارانی هستند که در گذشته سابقه حضور در این رشته را داشتند اما در ایران از دل جامعه معلولان توانستیم نفرات خود را انتخاب کنیم.

وی افزود: این یک کار بزرگ بود. در اروپا بیش از ۲۰۰ روز برای تمرین زمان است اما در ایران تنها ۹۰ روز برفی داریم و این موجب می‌شود تا میزان تمرینات ما کمتر از ۵۰ روز در سال باشد. شرایط ما با رقیبان جهانی قابل مقایسه نیست.

ساوه‌شمشکی با تشکر از حمایت های فدراسیون و کمیته ملی‌پارالمپیک تصریح کرد: تمام برنامه‌های اسکی‌بازان اعزامی زیر نظر فدراسیون جانبازان و کمیته ملی‌پارالمپیک است. فدراسیون اسکی نیز همکاری لازم را با ما انجام خواهد داد تا ورزشکاران راحت در پیست ها تردد و از امکانات استفاده کنند.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ