این استان رتبه اول کشوری در فساد اداری است


این استان رتبه اول کشوری در فساد اداری است

اقتصادنیوز: استاندار کردستان گفت: یک جریان قوی موجب برچسب رتبه اول فساد اداری کشور به کردستان شده و این ضعف بزرگی برای این استان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در دیدار اعضای تشکل‌های رسانه‌ای استان کردستان برتعامل و همفکری با رسانه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: به عنوان کسی که سال‌ها با رسانه‌ها کار کرده‌ام اعتقاد دارم که با وجود عناصر توانمند رسانه‌ای، وضعیت کنونی حوزه رسانه ‌در استان مطلوب نیست و برخی از مدیران نیز درک عمیقی از ضرورت نگاه رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها ندارند و این وضعیت نیازمند تغییر اساسی است.

وی با بیان اینکه مدیران استان باید نگاه رسانه‌ای داشته باشند، افزود: داشتن نگاه و درک درست از رکنی بنام رسانه یکی از الزامات مدیریت در عصر حاضر است و این خلاء باید با ارائه آموزش صحیح جبران شود.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: لازم است رسانه‌ها در این بخش ایده‌پردازی نموده و نظرات خود را ارائه کنند تا بتوانیم این مقوله مهم را در سطح استان عملیاتی و اجرایی کنیم، چرا که معتقدم ما باید در بخش رسانه‌ متمایز از دیگر استان‌ها عمل کنیم.

استاندار کردستان ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: ما تلاش خواهیم کرد که بخشی از دغدغه‌های اصحاب رسانه در استان کردستان در قالب یک برنامه‌ر‌یزی مستمر و منظم رفع شود.

زارعی‌کوشا به شروع دوره‌ای جدید در دولت و استان کردستان اشاره کرد و گفت: در این دوره باید مدیرانی انتخاب شوند که با برنامه دولت هماهنگ و معتقد به اهداف و روش‌های دولت انقلابی باشند.

وی به دلایل سرعت کم تغییرات مدیریتی استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: کردستان جزو استان‌های آخر در انتخاب استاندار بود و همین امر آهنگ تغییر مدیران را کند کرده است، اما تلاش خواهیم کرد با انتخاب افراد توانمند و دارای صلاحیت و تجربه انتظارات معقول و درست را پاسخ دهیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند شناسایی افراد توانمند برای در دست گرفتن پست‌های مدیریتی هستیم بر لزوم سالم‌سازی فضای عمومی استان به ویژه در بخش مدیریتی تاکید کرد و افزود: برای مبارزه با جریان‌های منفعت‌طلب نیازمند حمایت رسانه‌های انقلابی و توانمند هستیم و در این جهت جریان‌های سالم از هر تفکری را به یاری می‌طلبیم.

وی تصریح کرد: هدف ما در کردستان صرفا کار و خدمت برای بهبود معیشت و زندگی مردم است و در این راه نیز به حاشیه‌سازی‌ها اهمیت نمی‌دهم، اما در خشکاندن ریشه فساد در استان کاملا مصمم و جدی هستم.

استاندار کردستان عنوان کرد: یک جریان در کردستان وجود دارد که هویت سیاسی مشخصی ندارند، نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا نیستند، بلکه جریانی منفعت‌طلبند که تقریبا یک مجموعه کاملی اعم از اقتصادی، سیاسی، مسوول و رسانه‌ای هستند که پیوند نامبارکی دارند و به صورت زیرپوستی در استان فعالیت دارند.

‌‌استاندار کردستان همچنین خاطرنشان کرد: ما با این جریان یک تقابل جدی خواهیم داشت، این عده نگران این نیستند که استان دست نیروهای قروه بیافتد بلکه نگران منافع خود هستند.

وی مصداق این موضوع را دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواند که این سال‌ها منافعی برای آنها داشته است و احساس می‌کنند اگر شخص مورد نظر آنها رییس نشود تمام منافعشان به خطر می‌افتد.

زارعی‌کوشا یادآوری کرد: رییس فعلی دانشگاه علوم‌پزشکی استان نه تنها قروه‌ای نیست بلکه متولد سنندج و اجدادش هم در سنندج بوده‌اند اما چون با ریاست این شخص منافع این عده‌ تامین نمی‌شود جوسازی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک جریان قوی موجب برچسب رتبه اول فساد اداری کشور به کردستان شده و این ضعف بزرگی برای این استان است لذا تلاش می‌کنیم این جریان را متلاشی کنیم.

زارعی‌کوشا یادآوری کرد: کاملا اطلاع دارم عده‌ای در طول این سال‌ها از مدیران باجگیری کرده‌اند و با آتوهایی که از برخی مدیران دارنداز آنها اخاذی‌ می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حالیکه مردم کردستان در نهایت تدین و مظلومیت زندگی می‌کنند عده‌ای باعث شده‌اند برچسب فساد اداری به استان بخورد لذا باید این جریان را با کمک رسانه‌ها از کار انداخت.

وی به وجود برنامه‌های مفصل و گسترده برای توسعه استان کردستان اشاره کرد و گفت: این دوره برای کردستان دوره تحول خواهد بود.

زارعی‌کوشا تعامل سازنده و دوطرفه با رسانه‌ها را امری الزامی و دارای اهمیت برشمرد و گفت: تاکید دارم که هم‌اندیشی با رسانه‌ها بصورت مرتب و هر دو ماه یکبار برگزار شود تا بتوان از نظر اصحاب رسانه برای پیشرفت استان بهره ببریم و از هر امکانی نیز برای تقویت رسانه‌های جمعی استفاده می‌کنیم.

در این جلسه چهار تشکل فعال حوزه رسانه در استان کردستان شامل اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، انجمن صنفی نشریات محلی، انجمن ورزشی نویسان کردستان و اعضای سازمان بسیج رسانه استان حضور داشتند که به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

فعالان عرصه رسانه همچنین بر همکاری و تعامل سازنده با مدیریت استان در جهت پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر کردستان تاکید و خواستار حمایت همه جانبه دولت از رسانه‌های جمعی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته