بودجه پارک‌های استانی، ملی شد/برنامه وزارت علوم برای تشکیل شورای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان


بودجه پارک‌های استانی، ملی شد/برنامه وزارت علوم برای تشکیل شورای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

معاون فناوری وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری از ملی شدن بودجه پارک‌های استانی خبر داد و گفت: افزایش 9 درصدی بودجه پارک‌ها از چالش‌های ما در اعتبارات 1401 است، در حالی که این اعتبارات در سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

دکتر علی خیرالدین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بودجه‌های پارک‌های علم و فناوری با تاکید بر اینکه ما موافق استانی شدن بودجه‌های پارک‌های علم و فناوری نیستیم، افزود: از آنجایی که پارک‌های علم و فناوری استانی دارای ماموریت ملی هستند، ما به هیچ وجه موافق استانی شدن اعتبارات پارک‌ها نیستم.

وی اظهار کرد: طرحی که در سازمان برنامه و بودجه تصویب شد، باعث شد که بودجه پارک‌های علم و فناوری استانی ملی شود که در این صورت بودجه پارک‌های استانی، مستقل خواهد شد.

خیرالدین، مشکل اصلی در این زمینه را افزایش ناچیز بودجه پارک‌های علم و فناوری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد و یادآور شد: در لایحه بودجه سال آینده، بودجه پارک‌های استانی تنها ۹ درصد افزایش دارد و این در حالی است که در سال گذشته بودجه پارک‌ها ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات پارک‌های استانی، خاطر نشان کرد: اعتبارات پارک‌های دانشگاهی نیز با چالش‌هایی مواجه است. در حال حاضر ۱۱ پارک دانشگاهی داریم که بودجه آنها ذیل دانشگاه‌ها تعریف شده است و از آنجایی که دانشگاه‌ها با کمبودهایی مواجه هستند، بودجه پارک‌ها به طور کامل اختصاص داده نمی‌شود.

خیرالدین همچنین از راه‌اندازی انجمن پارک‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: علاوه بر آن شورای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استانی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد: در استان‌ها شورای اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است و استاندار در رأس آن قرار دارد و شورای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در هر استان با حضور پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی می‌توانند در کنار شورای اقتصاد مقاومتی قرار گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه