طراحی یک کشتی تفریحی که پرواز می‌کند! + عکس


طراحی یک کشتی تفریحی که پرواز می‌کند! + عکس

یک شرکت ایتالیایی از طرح مفهومی جدیدترین کشتی تفریحی لوکس (yacht) خود رونمایی کرده است که به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند پرواز نیز بکند!

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل ایسنا، تصاویری مفهومی از این کشتی تفریحی عجیب که "ایر یات" (Air Yacht) نام دارد توسط استودیوی طراحی لازارینی (Lazzarini Design Studio) مستقر در رم منتشر شده است.

طراحی یک کشتی تفریحی که پرواز می‌کند! + عکس


دیلی‌میل گزارش داد: سرعت این کشتی ساخته شده از فیبر کربن خشک، به لطف چهار پیشران برقی که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و دو مخزن هوای پر از هلیوم، به ۶۰ گره (۱۱۱ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد و به آن امکان پرواز در آسمان و حرکت در آب را می‌دهد.

از آنجا که دو مخزن هوا "ایر یات" با گازی سبک‌تر از هوا یعنی هلیوم پر شده است، این کشتی می‌تواند در هوا شناور بماند. مشخص نیست که هزینه ساخت این کشتی پرنده چقدر خواهد بود، اگرچه که شرکت سازنده آن می‌گوید که این کشتی با در نظر گرفتن مالکین خصوصی طراحی شده است همان کسانی که چند صد میلیون پوند برای خرج کردن دارند.

طول کلی سازه فیبر کربن خشک آن حدود ۱۵۰ متر است و عرض آن ۸۰ متر است. این در حالی است که عرشه مرکزی ۷۹ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد.

دو مخزن هوای "ایریات" حاوی ۴۰۰ هزار متر مکعب هلیوم فشرده است و توسط هشت "ملخ متقابل دوار" حرکت می‌کنند. هر کدام از این موتور‌ها انرژی خود را از باتری‌های بسیار سبک و صفحات خورشیدی دریافت می‌کند. "ملخ‌های متقابل دوار" به یک یا چند زوج ملخ می‌گویند که در دو طرف هواپیما و در روی دو بال هواپیما نصب می‌شوند. این زوج پروانه در خلاف جهت همدیگر دوران می‌کنند تا نیروی حاصل از انحراف (yaw) همدیگر را خنثی کنند.

به گفته‌ی شرکت لازارینی، این هواپیما می‌تواند با سرعت حداکثر ۶۰ گره برای مدت بیش از ۴۸ ساعت به پرواز در بیاید.

طراحی یک کشتی تفریحی که پرواز می‌کند! + عکس

این شرکت در صفحه اینستاگرام خود نوشت که هدف از ساخت "ایر یات" حمل و نقل عمومی یا فعالیت‌های توریستی نیست و برای استفاده شخصی طراحی شده است.

اطراف مخزن‌های هلیوم، سالن‌ها و سوئیت‌های خصوصی دارای تخت‌خواب و سرویس بهداشتی وجود دارد تا مسافران بتوانند در طول سفر‌های طولانی چند روزه از آن‌ها استفاده کنند. در هر سمت پنج سوئیت برای مسافران فراهم است که چشم‌انداز شگفت‌انگیزی دارد.

یک سکوی بدون پنجره نیز در هر سمت این مخازن وجود دارد که امکان تماشای برخورد آب به کشتی را زمانی که روی آب در حرکت است فراهم می‌کند و زمانی که این کشتی در هوا و در ارتفاع ۱.۵ کیلومتری است نیز مسافران می‌توانند از هوای تازه لذت ببرند.

هر دوی این مخازن هوا به یک راهرو مرکزی متصل می‌شوند که مسافران می‌توانند در میان آن تردد کنند. این مکان فضایی مشترک است که می‌توان در آن استراحت کرد و غذا خورد و همچنین دارای استخر، سالن پذیرایی و یک اتاق نشیمن بزرگ است.

در بخش پایینی هر مخزن بخشی موسوم به "inflatable basements" قرار دارد که هنگام نزدیک شدن به آب با هوا پر می‌شود و امکان شناور شدن را فراهم می‌کند.

به گفته‌ی شرکت لازارینی: این کشتی می‌تواند به آرامی با سرعت پنج گره (۹.۲۶ کیلومتر بر ساعت) در آب حرکت کند.

این شرکت طرح مفهومی مجلل این کشتی را بدون ساختن آن منتشر کرده است بنابراین این احتمال وجود دارد که تبدیل کردن "ایر یات" به واقعیت بسیار هزینه‌بر و غیرممکن باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا