فارس در حوزه وقف سرآمد است


فارس در حوزه وقف سرآمد است

ایمانیه گفت: فارس در حوزه وقف سرآمد است و استانداری فارس از سرمایه گذاری سازمان اوقاف در حوزه سلامت بخواهد فعالیت کند، حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (سه شنبه 21 دی) در مراسم افتتاحیه شرکت موقوفه دانش بنیان سلامت «کوثر» فارس، گفت: این راه جدیدی است که در مقابل وقف و موقوفات قرار گرفته است.

استاندار فارس اضافه کرد: سال هاست با موضوع وقف و موقوفات در ارتباط هستم و زمانی که رئیس بیمارستان نمازی شدم متوجه شدم که این بیمارستان مورد بی مهری قرار گرفته است و امروز یکی از موقوفات مهم کشور است.

وی با یادآوری این مطلب که موقوفه سرکار «امتیاز» جز موقوفاتی است که در کنار بیمارستان «رجایی» برای سوانح و «تروما» فعالیت می کند، اظهار کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی «امیرالمومنین» هم با موضوع موقوفه هم فعالیت می کند، موقوفه مرحوم «پوستچی» و موقوفه مرحوم «بهبانی» هم در راستای حوزه پزشکی فعالیت می کند.

ایماینه تاکید کرد: فارس رتبه اول موقوفات در کشور را دارد و در پزشکی هم قطب جنوب کشور است و سال ها موقوفات با نگاه دیگری نگاه می شده است اما فقه شیعه یک فقه پویاست و این پویایی باعث پیشرفت می شود که ایجاد چنین موقوفه ای نشان از همین پویایی است و این موقوفه چقدر مورد نیاز حوزه پزشکی کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه نگران دلال بازی و ورود ایمپلنت ها به کشور بودیم که قیمت ها افزایش می یافت و برخی ها خیر درمان را رها می کردند به خاطر آنکه پولش نداشتند، اضافه کرد: این موقوفه بخشی از درآمدش را برای بیماران مستمند هزینه می کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه اهمیت این موقوفه اینست که راه جدیدی را پیش روی اوقاف و حوزه پزشکی کشور قرار داده است، افزود: سازمان اوقاف هر جای فارس در حوزه سلامت بخواهد می تواند سرمایه گذاری کند و استانداری هم تمام زیرساخت های لازم را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بشود تمام موقوفات به همین سمت باشد، کشور را از واردات بی نیاز می کند به سمت صادرات پیش می رود، اضافه کرد: فارس یک سرزمین حاصلخیز و پهناور است و در عرصه وقف و پزشکی سرآمد است که برای توسعه این موضوعات همکاری اوقاف کشور را طلب می کند.

خاطر نشان می شود، شرکت موقوفه دانش بنیان سلامت «کوثر» فارس امروز با حضور حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی»، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و «محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس افتتاح شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)